Rött nagellack – part 2

Eftersom jag blev så sugen på rött nagellack (se tidigare inlägg) så var jag tvungen att leta i mina gömmor för att se om jag inte hade några fina rödingar😉 Jag hittade fyra. Alla är faktiskt fina på sitt sätt.

Jag blev glatt överraskad av IsaDora Winter Red. Det är faktiskt en riktigt fin röd färg. Precis sådär som jag gillar, inte för klarröd och för orange och inte heller för mörk/vampig åt bruna eller lila hållet. Djupt varmt röd, äppelröd eller vad man nu vill kalla det för. Depend är något ljusare med lite skimmer i. Bite me är ljusare och med glitter, den hade torkat ihop lite i flaskan därför blev det lite klumpigt. Annars var det trevligt för att vara Kleancolor. Även Metallic Red var lätt att applicera. Det är en mörkare röd men ändå fin. Det jag kan tänka mig bära mest till vardags är IsaDora. Även Depend skulle kunna funka riktigt bra. De mer glittriga/skimriga röda spar jag nog till festligare tillfällen, de ger mig julkänsla😉

Men jag menar inte bara jul eller nyår eller så när jag säger fest, utan när som helst faktiskt. Rött funkar ju alltid, eller…?

Jag kände mig oväntat bekväm med röda naglar så det kommer jag definitivt att prova igen.

Ursäkta kladdet på naglarna, men jag målade snabbt för att se nyanserna inte för att jag skulle bära detta lacket något längre tid. Därför var jag inte så noggrann. Kanske kan det hjälpa någon, om inte annat mig själv när jag sitter där igen och undrar hur det nu var igen… vilket rött lack var det bästa…

Kommentera

