Foundation!

Det verkar som om det som flest klickar in sig på här i min blogg är just foundation, så det är nog det som vi alla (även jag) kanske har svårt att hitta en som verkligen fungerar. Man kanske inte riktigt nöjer sig utan är ständigt på jakt efter en som är ännu bättre…?

Jag har ju min favorit som är Lancome Teint Idole ultra och nu när jag använt mig lite av brun utan sol i ansiktet så har jag fått lov att köpa en mörkare nyans för att matcha min hud lite bättre. Jag har just nu tre nyanser som jag kan blanda och mixa som jag vill efter säsong. Det är ett hett tips om du inte hittar en perfekt nyans för just dig.

På vintern när jag är som mest blek använder jag mig av nyansen 005 Beige Ivoire som är en riktigt ljus nyans. Sen har jag en mellannyans 010 Beige Porcelaine som fungerar ganska bra på sommaren (när jag fått lite färg av att bara vara ute) men om jag använder brun utan sol så jag får ännu mer färg så behöver jag blanda 010 med 05 Beige Noisette.

Jag upplever alla dessa tre som ganska neutrala, inte för rosa och inte för gula i tonen. Det passar mig bra. Jag har även tidigare testat 03 men den blev för gul på mig. 05 är kanske också lite mer åt gula hållet men eftersom jag nu blandar den med 010 så ljusar det upp den och det gör också att den blir tillräckligt neutral så att det funkar.

Just denna nya nyans för mig blev ett impulsköp på flygplatsen när jag insåg att jag inte hade någon foundation som passar mig när jag använt BUS! Haha! Jag har mineralfoundation som fungerar även när jag ser solbränd ut men inte någon flytande foundation. När jag jobbar vill jag helst ha mer täckning och då föredrar jag flytande foundations. Det blir också mer hållbart på min hud. Även om jag alltid använder mineralfoundation ovanpå. Just nu använder jag Bare Minerals i nyansen Medium Beige. På vintern är det Fair som gäller (vad annars…?)🙂

Kommentera

