Testat: Peter Thomas Roth Anti-Aging Cleansing Gel

Med min senaste beställning från Skincity fick jag ett par Peter Thomas Roth produkter i reseformat. Det är ju perfekt när man vill prova nya produkter utan att köpa fullstora flaskor direkt. Jag har provat endel annat ur märket tidigare och varit väldigt nöjd så jag hade ganska höga förväntningar.

Denna gel passar alla hudtyper och oftast blir jag lite skeptisk till sånt. För min hud är lite speciell, eftersom den är ganska fet, jag får lätt finnar och har stora porer och annat. Oftast med rengöringar så brukar jag känna att de inte riktigt rengör på djupet i porerna. För mig är det viktigt att en rengöring även tar bort make up och att huden verkligen känns helt ren. Det ska inte vara någon oljig hinna på huden efteråt utan huden ska kännas mjuk och len.

Den rengöring jag använt i över ett års tid är MD Formulations Cleansing Gel för fet hud. Den har varit underbar, men jag har märkt mer och mer att min hud gör uppror. Den är yttorr och känns stram, kliar och jag har provat lite olika metoder för att få bukt med det. Jag har fått nästan som eksem på vissa ställen. När jag senast var på resa passade jag på att ta med mig Peter Thomas Roth rengöringen just för att förpackningen var så liten och smidig.

Jag märkte direkt att min hud gillade den! Den kändes inte alls lika torr och stram efter rengöring. Efter ett par veckor har jag fortfarande inte fått några nya finnar eller utslag vilket är ett gott tecken. Jag brukar annars få det ganska snabbt om mina porer känns igentäppta. Nu måste jag såklart använda denna lite längre tid för att kunna uttala mig mer om den men första intrycket är mycket gott. Jag är jätte nöjd med den här rengöringen. Den luktar dessutom väldigt gott!

Den passar som sagt alla hudtyper utom de allra känsligaste.

Jag har inte haft några problem att använda den här dagligen, men som sagt är det tidigt att säga. När jag kom hem från min resa tvättade jag mig med min vanliga MD Formulations rengöring och direkt efter två gånger blev min hud torr och stram igen. Det är därför jag blir lite extra förtjust i Peter Thomas Roth för jag märker en sån skillnad.

Jag blir sugen att testa fler produkter inom samma serie. Jag har provat en annan produkt men bara en gång så det går inte att säga något om den ännu (Buffing Beads).

 

Kommentera

