Applicera BUS / Brun utan sol med borste!

Tänkte tipsa om en sak som jag upptäckte på You tube som jag faktiskt inte tänkt på tidigare. Nämligen att applicera BUS (brun utan sol) med borste!

I USA säljs Bare minerals Faux Tan i ett kit ihop med en borste (QVC). Den borsten verkar inte gå att få tag i separat och inte heller här i Sverige. På Ebay kostar den massor (blir runt $55 med frakt). Därför tänkte jag att jag skulle hitta nån billigare borste som fyller samma funktion. Det viktiga här är att borsten är tät och stor så den täcker en större del av kroppen än t ex en vanlig kabuki.


Så här ser ”originalet” ut, som jag tyvärr ej sett i Sverige. Rätta mig om jag har fel?!?!

Den verkar inte heller finnas på Bare Esencutals hemsida så jag gissar att det är en special edition eller nåt sånt.

Hur som helst så såg jag på You Tube att det var någon som istället tipsade om en annan billigare borste med liknande funktion, nämligen Physicians Formula Mineral Wear Airbrushing kabuki. Den kostar ca $11 vilket gör den mycket prisvärd jämfört med Bare minerals (ca $40).

Den ser ut så här:


Jag beställde min på Ebay.

Ska bli så roligt att prova hur det fungerar! Det borde bli bra, varför inte?! Foundation applicerar man ju med borste så det blir jämnt och fint så varför inte BUS?

Jag såg en liten tutorial också på You Tube och det såg så himla smidigt ut just för att applicera på händer och fingrar. Inga kanter, inget kladd på händerna, inga färgade handflator😉

Jag har testat en typ av handske för att applicera BUS med men jag tyckte den var lite svår att använda. Den var OK kanske på benen och så men det är ju ändå att man ska ha händerna i den och den gled runt för mycket. Fick inget bra grepp eftersom den inte hade några fingrar, var bara en enda stor grej man stoppade handen i. Ungefär som en sån här!

Jag återkommer självklart med recension när jag testat!!

2 svar till “Applicera BUS / Brun utan sol med borste!

  1. Åsa fredriksson 6 augusti 2015 kl. 8:11 e m

    Hejsan

    Måste få veta vart jag kan köpa flaskan faux tan.
    Vill ha det stora flaska men hittat bara nån liten med guldtext på. Det är väl inte samma produkt. Den är humorpärlor från i.d.
    Hoppas så gärna på svar
    Med vänlig hälsning, Åsa

  2. Åsa fredriksson 6 augusti 2015 kl. 8:12 e m

    Hejsan

    Måste få veta vart jag kan köpa flaskan faux tan.
    Vill ha det stora flaska men hittat bara nån liten med guldtext på. Det är väl inte samma produkt. Den är ju från somma märke, i.d.
    Hoppas så gärna på svar
    Med vänlig hälsning, Åsa

Kommentera

