Bare Minerals Ready foundation

Snart kommer Bare minerals finnas i pressad form! Japp! Jag blir väldigt nyfiken måste jag säga. Det finns ju redan idag endel pressade varianter (ögonskugga, rouge m.m.) och det sortimentet kallas ”Ready”. Men nu är det alltså även dags för deras foundation att lanseras i denna pressade form.

Jag gillar pressad mineral foundation främst för touch ups! Det blir även lite mindre spill. Det jag personligen är nyfiken på är hur den kommer kännas på huden, formula, finish, täckning m.m.

Den kommer att ha SPF 20 och den kommer i en liten snygg dosa med spegel i. Det kommer även att släppas två borstar för denna foundation i syntetmaterial (Precision brush). Ser mycket lovande ut och jag måste ju absolut testa! Totalt 20 st nyanser kommer det att finnas och det verkar vara de vanliga nyanserna som vi är bekanta med redan. Så det borde vara enkelt att hitta rätt nyans bara man vet vad man har i den lösa varianten. Jag hoppas det är så i alla fall! vore ju ganska dumt annars…

Dessa kommer släppas i USA om ca en månad så när det kommer till Europa och Sverige har jag tyvärr ingen aning om. Någon som vet?

Det kommer även en ny krämig concealer, som jag inte heller kan låta bli att vara nyfiken på! Jag föredrar krämiga concealers framför puder. Eftersom jag mest använder concealer under ögonen och ett puder blir helt enkelt för pudrigt och torrt under ögonen på mig. Det framhäver fina linjer mer än vad en krämig concealer gör.

 

Kommentera

