Favorit läpp-grejer!

Jag måste erkänna att jag sällan har mörkare färger på läpparna, men nånting vill man ju ändå ha för att markera dem lite extra. Jag har två favoriter just nu som jag använt ett tag.

Det ena är en läppenna från Make up Store i nyansen ”natural”. Den ger endast lite färg och ser väldigt naturlig ut på läpparna. Inte för brun, inte för rosa, utan precis sådär lagom. Den finns på Kicks och kostar 135 kr. Jag brukar applicera den på hela läpparna för att ge färg och för att mitt gloss sen ska hålla lite bättre.

Det gloss jag använder mig av kommer från Bare minerals och heter 100% natural lip gloss. Jag använder nyansen ”7 layer cake”. Det är en ljus rosa nyans som är naturlig och fin! Ger inte så mycket färg direkt men ihop med läppennan blir det perfekt. Den finns också på Kicks och kostar 305 kr. Eller på Skincity för 289 kr. Dyrt jag vet! Men det är klart värt det! Ett underbart gloss som inte känns klistrigt på läpparna. Jag har även ett i nyansen ”cupcake” som ger lite mer färg när man är på det humöret🙂 Det är en mellanrosa, lite åt det koralliga hållet, en varm rosa färg.

En gammal bild jag hittade i arkivet. Glittret i cupcake syns inte alls lika tydligt på läpparna vilket för mig är bara positivt🙂

Kommentera

