Sommar underlag

Denna sommar har jag inte börjat använda min älskade Bellápierre foundation ännu. Jag har inte fått just någon färg i ansiktet ännu och jag har bara kört lite grann med BUS. Jag använder Jergens som jag skrivit om tidigare som ger en gradvis färg.

Eftersom jag haft problem och har fortfarande, med envisa finnar och röda märken efter gamla finnar så har jag inte riktigt litat på att bara mineralfoundation räcker för mig. Jag grundar med flytande foundation (Teint Idole Ultra som jag också skrivit om tidigare) och sen toppar jag med mineralfoundation ovanpå. Det ger bra med täckning och ger även lite fin lyster till hyn.

Jag har kunnat byta ut min vanliga Bare Minerals Fair till nyansen Medium Beige och det känns bra. Det ger mig lite lagom med färg utan att det ser konstigt ut. Vill ju inte ha en jätte stor skillnad mot halsen.

Jag har inte velat använda så mycket BUS nu pga mina utbrott med finnar och liknande. Vill låta huden vila så mycket det går. Samtidigt längtar jag ju efter att få lite mer färg så man ser lite fräschare ut. Annars ser det ju ut som om man bott i en garderob hela sommaren😀

Jag har köpt mig ett exemplar av Bare Escentuals Faux Tan (BUS) som jag ska testa. Det är mer en hederlig BUS som ger mycket färg direkt och det ska bli roligt att prova! Jag tänkte mest ha den i ansiktet då jag blir ganska lätt brun ändå på resten av kroppen.

Samtidigt som jag har dessa finnar på kinder och haka så är min panna så torr så den kliar och stramar. Jag har ändå använt min fetare vinterkräm just på de torraste partierna på natten men det verkar inte ge med sig. Undrar just varför det blir så? Jag är mest yttorr tror jag men vill inte peela ihjäl huden heller.

Kommentera

