Essence – Style me holo

Mitt första duokroma lack! Och det är underbart fint! Det skiftar mellan grönt/teal/blå/lila. Det här är även mitt första lack från Essence och jag måste säga att jag gillade verkligen det. Appliceringen var lätt, det täckte bra och färgen är fin. Skulle tro att två lager räcker bra (det är vad jag har på bilderna).

Essence är precis som Catrice ett ”budgetmärke” som finns bl a i Tyskland, Holland, Belgien, Spanien, Italien m.m. Det finns inte heller någon online-butik (vad jag vet?) så vill man fynda utan att resa så är mitt tips Ebay.🙂

Det här är väl inte direkt något sommarlack men det kommer bli fint till hösten/vintern.

Mina bilder är verkligen inte alls bra. Tyvärr.

Jag valde att piffa till det lite extra med ett glittrigt lack från Viva la diva (nr 70) och Hammersmith från Nails Inc. Passade väldigt bra färgmässigt.

Ursäkta dålig skärpa, hade inte rätt inställningar i kameran.

Det känns absolut som om jag kommer kunna använda det här nagellacket fast det är så mörkt. Jag är ju mer för ljusare neutralare färger annars. Kanske inte att jag använder detta på jobbet, men sådär till fest eller något annat speciellt.

 

Kommentera

