Moln manikyr

Jag var bara tvungen att testa detta för det såg ju så himla snyggt ut och inte alltför svårt…?

Nu får jag det inte alls så där jämnt och snyggt, inte på långa vägar! Men det var ändå roligt att testa och övning ger väl färdighet kanske! Ett perfekt sätt att variera sig lite och få in flera färger på naglarna. Kul!


Första försöket:
Jag grundade nageln med Catrice – Miss Piggy Reloaded, sen tog jag Orly Pixy Stix och sist Klean color Silver.

Jag hade egentligen velat ha en helt täckande vit som sista lack men jag äger tyvärr inget sånt. Klean Color blir inte speciellt jämnt och torkar segt så det är inget jag rekommenderar. Jag tog det för att det täcker hyfsat. Annars skulle jag nog tipsa om att ha den mörkaste färgen sist om inte alla lack är väldigt täckande.

Jag gillar Miss Piggy och Pixy Stix tillsammans. De har en sån ton jag älskar! (varm rosa/korall).

 


Andra försöket:
Jag valde att bara göra en nagel med moln-mönstret.
Grundade alla naglar med ett ljust rosa lack OPI You Callin’ me a lyre? Sen tog jag Catrice Miss Piggy Reloaded på alla naglar och använde det som andra lack i mitt moln. Sista lacket på tippen blev Orly Pixy Stix eftersom jag tyckte de passade så fint ihop! Jag är riktigt nöjd! Även om jag nog nästa gång använder ett ljusare lack som första lack för att få mer kontrast på molnet.

Kommentera

