Catrice – Miss Piggy reloaded

Åh jag bara älskar detta lack! Det är helt ljuvligt. Det är en sån perfekt rosa ton för mig. Det har dessutom fint skimmer.

Jag köpte detta på Ebay för 7 EUR (kostar bara 2,50 i affärer men vad gör man när man inte har tillgång till det). Det är mitt första Catrice nagellack. Jag kanske inte är jätte nöjd med borsten men det gör inte så mycket för nyansen är så himla fin! Tror nästan jag måste ha en flaska till bara för att…. Säljaren är från Tyskland och jag fick mitt paket på tre vardagar. Utmärkt!

Det har jämförts med ett par Chanel lack men jag har inget av dem så jag kan inte uttala mig om den saken. Morning rose som är ungefär liknande men lite mörkare. Och Mistral? Båda dessa ser jätte fina ut men jag är tveksam till att lägga så mycket pengar på ett nagellack. Även om Chanel säkert är jätte bra.

Jag skulle beskriva det här som en varmare rosa ton, lite åt korall-hållet men ändå väldigt lite. Det är inte alls aprikost eller orange på något vis. Det är inte heller ”gris-rosa” eller ”Barbie-rosa”. En varm mellanrosa ton kanske är rätt ord? Det är precis den typ av nyans som jag letat efter hur länge som helst!


Ingen bra bild egentligen, det ser för ljust ut här och det fina skimret syns inte alls.


Det här är en mer rättvis bild. (Tre lager).

Helt ljuvligt! Love it!

För mig är det här en lagom somrig nyans. Jag har inte riktigt kommit dit än att jag känner mig helt bekväm med jätte ”knalliga” färger. Så det här är perfekt för mig!

I love this shade from Catrice, it’s the perfect shade for me. A warm pink with really nice shimmer. Love it! I need to get another bottle… It’s said to be similar to Chanel Morning rose but I don’t have that one myself. It’s a darker shade though.

Kommentera

