Mitt första frankenlack!

Jag har testat att göra en egen blandning av olika nagellack och jag är riktigt nöjd med nyansen. Det är en lite grålila ton med fint skimmer. Tyvärr är det inte jätte täckande och det är det som är nackdelen med det. Skulle gärna hitta ett annat lack i samma färg. Undrar om det finns?

Jag blandade dessa nyanser:

– Kleancolor 08 Silver

– Kleancolor 72 Purple

– Kleancolor 06 Charocal (endast lite för att göra det lite mörkare)

– Essie Waltz (för att ljusa upp det, tyvärr är detta ej tillräckligt pigmenterat och därför blev det inte riktigt bra, hade varit bättre med ett mer täckande vitt lack men jag hade tyvärr inget sånt).

– Kleancolor 161 Metallic Red (max 1-2 droppar) för att göra tonen lite mer varm. Den gav fint skimmer.

Jag valde Kleancolor eftersom det är inga lack jag normalt använder jätte mycket, plus att de är billiga. Det här var mer ett experiment för att se hur det skulle gå. Det är billliga lack i roliga färger men de torkar typ aldrig. Speciellt inte lacken med glitter i som t ex silver star. En del andra är mer OK, som Holo pink. En annan sak är att de luktar väldigt annorlunda mot andra nagellack. Vet inte om de direkt luktar illa, men bara annorlunda.

Jag har köpt mina från Beautyjoint för $1.75 per styck.


Ursäkta kladdet, ser ut som en tre-åring målat men jag hade lite bråttom och jag ville bara se hur det blev.

Jag gillar det lite dammiga lila men ändå med skimmer som gör det lite roligare (i mina ögon). Många andra lila lack är mer åt röda hållet, mer klar-lila eller åt blå hållet. Jag gillar det här lite grå och inte för ljust utan lite mörkare. Om det finns något lack att köpa som ser ut ungefär så här så vill jag gärna veta det! Då ska jag garanterat köpa det! Och då hoppas på att täckning och formula är lite bättre än vad mitt lack är…

Kommentera

