Huden just nu

Min hud bråkar med mig. Den brukar kunna göra det vår och höst när det är årstidsväxlingar men så här mitt i sommaren brukar det ju vara OK. Jag har problem med finnar som poppar upp här och där och de vill inte riktigt ge med sig. Samtidigt som jag är fet och blank så är huden så torr och stram så den kliar! Jag har ändå exakt samma hudvårdsrutin som förra sommaren och då var min hud i perfekt skick. Inte en finne på flera veckor!

Kanske är det hormonerna som bråkar med mig. Jag har börjat nu att äta lite vitaminer igen. Det gjorde jag förra sommaren och jag tror det är bra för mig. Jag har skrivit om det tidigare men det jag tar är Silicea kapslar (för hår, hud och naglar) från Hübner om nu det har någon betydelse? Sen tar jag Pantoten från Skip (vitamin B5). Jag har precis börjat så jag hoppas kunna märka skillnad om någon vecka eller så.

Jag försöker vara utan smink så mycket som det går för att vila huden. Jag gör inget speciellt mer än djuprengörande mask en gång i veckan. Vill inte stressa huden ännu mer.

De produkter jag använder mig av är MD Formulations och dem har jag använt i över ett år nu. Jag har bara ändrat lite efter årstid eftersom jag behöver en fetare kräm vintertid.

Kommentera

