Lila/grå nagellack

Förutom nude-aktiga nagellack så har jag fastnat för de som är lite lila/grå. Inte direkt någon somrig färg alls men perfekt till höst och vinter kanske?

Jag tänkte jag skulle samla lite favoriter här. Både för min egen skull och om det är någon mer än jag som gillar dessa nyanser och som blir inspirerad eller tipsad om nån fin färg att shoppa loss på🙂

Essie – Merino Cool
(Hösten 2010)
Jämfört med de båda andra här ser ju denna väldigt brun/grå ut men jag tror den ändå drar lite åt lila hållet.

Rescue Beauty Longue – Insouciant
En mycket fin lila ton med skimmer i. Lite dämpad lila, precis sån färg jag gillar!

OPI – Parlez-Vous OPI?
Denna är mer lila, men fortfarande lite dämpad och sådär lite grå-aktig och inte klar-lila om ni förstår hur jag menar🙂 Jag gillar den!


Barry M – Dusky Mauve
Det är svårt att hitta en rättvis bild på detta lack tycker jag. Det har jämförts med Chanel Paradoxal.


Dior – New world purple
Brun-lila nyans med fint skimmer!


Jessica – Intrigue
Ett annat lack i liknande ton som de ovan. Dämpad lila/grå/brun…. Just denna finns att fynda på Ebay för ca $3.50, alltså under 50-lappen. Har dock aldrig testat just detta märket så jag vet inget om det alls.


Zoya – Nimue
Fin mörkare lila med massor med silver skimmer.


China Glaze – Jungle Queen
Jag tycker detta påminner en hel del om Barry M Dusky Mauve och Chanel Paradoxal.

Jag kanske får blanda mitt eget lack om jag vill ha just den där perfekta nyansen som jag letar efter😀 Det är inget jag provat tidigare men det är nog roligt när man får till en fullträff!

Kommentera

