Too faced Primed & poreless Pure primer

Jag blev lite nyfiken på denna nya primer från Too faced. Den är för känslig hud och jag är mest nyfiken på att den ska dölja porer och blemmor samtidigt som den ska hålla talgen under kontroll. Perfekt för mig som har ganska fet hud och speciellt på sommaren. Den ska dessutom ljusa upp hyn lite grann och motverka framtida pigmenteringsproblem. Exakt hur detta går till vet jag faktiskt inte…?

Ca 50 ml / 350 kr

Jag gillar den här typen av primers som förminskar/döljer porer eftersom mina porer är enorma. Däremot upplever jag att de oftast är lite feta i konsistensen och det gör att min hud blir ännu mer blank än annars och det känns tjockt och kladdigt på huden. Jag ska testa denna både under flytande foundation och mineralfoundation. Jag återkommer med en recension.

Min är köpt på BeautyBay för 235 kr.


**************************************’

Update – 2012-07-16

Jag har nu hunnit testa denna primer både under vanlig foundation och mineralfoundation. Jag tycker den fungerar alldeles utmärkt. Den är lätt att applicera på huden. Den är lite silikonig och som en typisk primer skulle jag säga men kanske något mer fast i formulan än en del andra jag testat. Den döljer porer helt OK och den gör att min foundation håller sig på plats. Den har viss kontroll på det blanka i huden också. Den gör inte huden fetare och den känns inte på huden. Den är väldigt lätt och skön på huden.

En riktigt bra primer! Jag köper den gärna igen!

Kommentera

