Sommarfavorit: Bellapierre mineralfoundation

Måste passa på att tipsa om min sommarfavorit! Det är Bellápierres mineralfoundation! Jag använder nyansen ”Cinnamon” som passar mig bäst när jag fått lite färg. Jag är väldigt blek i normala fall och då är den nyansen lite för mörk för mig. Så det är därför jag använder den på sommaren. Finns ingen ljus nyans som passar mig tyvärr.

Den är hållbar, ger otroligt fin lyster till huden och täckningen är outstanding för att vara mineralpuder. Den har liksom allt man kan önska sig! Priset är dessutom helt överkomligt (395 kr) för 9 gram. Min hud mår så himla bra när jag använder denna, jag får färre finnar och utslag. Det märks att den gör skillnad. Den täpper väl kanske inte till lika mycket som en flytande foundation gör.

Den är helt naturlig, ej testad på djur, SPF 15.

Enda nackdelen och den gäller för alla mineralfoundations jag testat, det är att mina porer blir något förstorade. Alltså de syns mer än med en flytande foundation. Jag har testat olika primers, mineral veil ovanpå osv. men det blir inte riktigt samma sak ändå som med flytande foundation (som kanske lägger sig lite mer i porerna och fyller ut dem?).

Kan köpas här!

Ett svar till “Sommarfavorit: Bellapierre mineralfoundation

  1. Camilla 19 juli 2012 kl. 7:05 e m

    Spana in!
    Absolut grymmaste mineral foundation från amerikanska Cailyn 139:-
    http://www.purecosmetic.se/makeup/face/classic-mineral-foundation

Kommentera

