Nude naglar

Jag har fastnat lite för lite grå/beige nyanser på nagellack. Jag letar efter den där perfekta balansen mellan just beige och grått. Det är inte så lätt! För beige (åt gula hållet) gör att mina naglar ser smutsiga ut och det är inte snyggt. För grå/lila blir för kalla i tonen och gör att mina naglar och fingrar ser typ döda ut! Så det måste vara en neutral ton som passar ihop med min hudton. Inte så lätt nej! Och speciellt inte när man mest shoppar via nätet som jag då föredrar!😉

Hela idén kring den här typen av nyans fick jag när jag såg detta inlägg om Pixi nagellack (nyansen Mink grey). Åhh! Jag föll direkt! Helt underbar! Jag gillar finishen som den ser ut just på dessa bilder (däremot är jag tveksam om det är hela sanningen). Att beställa Pixi nagellack känns inte speciellt ekonomiskt om man bor i Sverige. Frakten går på massor med pengar, mer än lacket. Det är inte heller en stor flaska det handlar om så det känns just nu inte som ett alternativ för mig.

Jag har försökt att hitta liknande lack.

Pi
Butter Lodon – Yummy Mummy.
En beige nyans med lite skimmer i. Den ser lite mer brun/beige ut i tonen än vad Pixi lacket gör (som är mer åt lila/mauve hållet). Men skimret gör ändå denna nyans intressant tycker jag.


Essie – Demure Vixen
Det här är en intressant nyans tycker jag. Annorlunda! Kanske blir det lite för mycket lila i den för att den ska passa mig riktigt bra.


Zoya – Pandora
Den här ser riktigt fin ut tycker jag! Lite mer rosa/beige i tonen men ändå väldigt fin. Jag gillar det där lite metalliska/skimriga med denna. Jag är inte så bra på exakt vad olika saker heter, det kallas säkert nånting speciellt😀 Denna måste jag bara ha!


Zoya – Pasha
Det här är en mörkare, mer brun ton. Den har också det där silverskimret/metalliska som gör den extra speciell.

Vad tycker ni om den här typen av färger? Har ni tips på andra liknande lack så är de mer än välkomna!!

Kommentera

