Glittriga naglar – dip dye

Jag har oftast ganska neutrala naglar, ljust rosa eller klassisk fransk manikyr. Ibland kan det vara kul att piffa till med lite extra glitter.

Här gjorde jag det med hjälp av en något fuktad make up svamp. Jag grundande med Essie Vanity Fairest och Essie Room with a view.

De tre lacken jag testade att dutta på med svampen var dessa; från vänster OPI Pirouette my whistle, China Glaze White Cap och China Glaze Frosty.

Så här ljusa lack tycker jag är svåra att fånga på bild men ett försök kommer här.

OPI har lite större glitterpartiklar och jag gillar verkligen det lacket jätte mycket. Det ger inte för mycket glitter men sådär lite lagom. Det funkar fint även till vardags tycker jag. Det blir inte för mycket. Extra snyggt att applicera sådär bara på tippen av nageln.

China Glaze White cap är ett fantastiskt lack som skiftar både i guld och silver toner, mest guld. Basen är lite mjölkigt vit men på en ljus bas så ger det endast en glittereffekt. Snyggt!

China Glaze Frosty är vitt med massor av silverglitter. Det passar fint att piffa en klassisk fransk manikyr med eller som här att dutta på med svamp på tippen för att ge naglarna lite extra snygg effekt. Jag tycker frosty blir lite för mycket att ha ensam på nageln, men så här passar den perfekt! Den är säkert riktigt fin ovanpå vitt lack på vintern för att få en snö-känsla! Det måste jag testa🙂

Kommentera

