Solskydd sommar 2012: Peter Thomas Roth

Denna sommar kör jag med solskydd från Peter Thomas Roth (finns att köpa hos Skincity).

Ultra-lite oil-free Sunblock SPF 30

Lätt, absorberbar, icke-fet solskyddslotion som ger lätt skydd mot UVA/UVB-strålar för att hjälpa till att förhindra solbränna, hudskador, fräknar, ojämn missfärgning och hyperpigmentering. Motverkar pormaskar, parfymfri.

Passar alla hudtyper. För dig som vill ha en lätt solskyddslotion med största möjliga skydd.

Pris 289 kr / 120 ml

 

Instant mineral SPF 30

Instant Mineral SPF 30 från Peter Thomas Roth är ett talkfritt, transparent och mattande mineralpuder med SPF 30. Den blockerar omedelbart solens skadliga UVA- och UVB-strålar samtidigt som den skapar en illusion av en yngre och slätare hud som fullkomligt strålar av lyster.

Förpackningen består av en praktisk borstapplikator för snabb och enkel användning som som helst. Ett måste att ha i strandväskan,handväskan eller i innerfickan på kavajen. Den är perfekt för att applicera på hårbotten för snabbt solskydd och för att absorbera överskottsfett.

319 kr / 10 ml

 

För mig är det svårt att hitta solskydd som inte känns för kladdig och fet på huden, som täpper till porer och gör att jag får finnar och utslag. Jag vill ha en solskyddskräm som känns lika lätt som en vanlig hudkräm men som ändå skyddar bra mot solen. Denna från Peter Thomas Roth uppfyller alla mina krav och är alltså helt perfekt! Passar den som har lite fetare hud perfekt! Men den passar alla hudtyper.

Pudret är perfekt om du på morgonen har sminkat dig som vanligt men sen på kvällen eller eftermiddagen vill bättra på skyddet utan att tvätta bort sminket och börjar om från början! Det är lätt att applicera ovanpå smink eller helt ensamt på huden. Det skyddar väldigt bra för att vara ett puder! Praktisk inbyggd borste som kanske inte känns helt jätte hygieniskt, men som ändå funkar bra. Perfekt också för att det mattar ner huden utan att se överdrivet pudrigt ut på huden. Tycker inte direkt den ger jätte mycket lyster men det kan jag  få från andra puder om det är det jag önskar så det är inget jag saknar.

För mig är dessa två en oslagbar kombination i sommar!

Kommentera

