Pür Minerals

Jag är som vanligt ständigt nyfiken på dessa mineralmärken som dyker upp här och där. Det finns ju massor! Verkligen hur många som helst! Jag har provat många men långt ifrån alla såklart.

I senaste mailet från Eleven stod det att de lanserar just Pür Minerals nu. Någon som testat?!

Den stora skillnaden jag kan se är att deras foundation är pressad och inte i lös form som många andra mineralfoundations. Jag har provat båda varianter även om just lös form är den jag provat mest av andra märken. Jag själv upplever oftast att det är lättare att få ett snyggt och jämnt resultat med löst puder och det gäller alla olika typer av puder (inte bara mineral). Fast det är nog egentligen mer en fråga om teknik och vilken borste man använder för att applicera.

Denna foundation ska vara concealer, foundation, SPF och puder i ett. Den ska ge hög täckning och är fri från parabener, parfym, alkohol och konserveringsmedel. Den ska vara enklare att använda just för att den är pressad och det ska inte bli samma spill som med löst puder. Det kan ligga något i det kanske. Denna ska passa alla hudtyper (fet som torr och även mogen hy). Innehållet är 8 gram och priset 295 kr.

3 svar till “Pür Minerals

  1. Andrea/Slams 4 juni 2012 kl. 7:00 e m

    Även jag blev såklart jättenyfiken på den. Dock innehåller den bismuth, vilket min hy inte riktigt är helt kompis med. =| ( Åtminstone inte då jag svettas ).

  2. Tina 11 juni 2012 kl. 3:19 e m

    Bismuthen gör att produkten sitter kvar längre men Pur MInerals innehåller även e-vitamin samt sheasmör som gör att den inte kliar eller irriterar som andra mineralsmink kan göra på sommaren eller om man blir varm🙂

  3. lulillan 29 juni 2012 kl. 5:36 e m

    Jag har själv inga problem med bismuth, jag kan känna visst lite stickande i huden om jag blir väldigt varm eller svettig men annars har jag inget besvär.
    Jag är mest nyfiken på hur denna är jämfört med mineralfoundation i lös form. Om det blir smidigare? Hur täckningen är? Finishen på huden? Hållbarheten? Måste nog testa vid tillfälle!

Kommentera

