Lancome Teint Idole Ultra 24h – 005 vs. 010

Tidigare var 010 den ljusaste nyansen av Lancomes foundation. När den nya versionen av Teint Idole Ultra släpptes så kom det även ut ett par nya nyanser, totalt finns det nu 15 st (i Sverige). En av dem är den som heter 005 och den är ljusare än 010 (som jag tidigare har använt).

Jag har använt 010 i ungefär ett års tid och den har varit den som varit närmast min hudton. Däremot här i vinter har jag upplevt att den varit lite för mörk för mig. Sen när jag upptäckte att det faktiskt fanns en ljusare nyans så var jag tvungen att prova den. Jag tänkte att jag ska visa skillnaden för er. Kanske kan det hjälpa någon som behöver en ljus nyans på sin foundation.

Det ska även finnas en som ligger mellan dessa (007) men jag vet tyvärr inte hur den ser ut. De hade den inte på Kicks (online) när jag skulle beställa. Osäker på om den finns i Sverige.

Hur som helst så är 005 verkligen helt perfekt för mig. Mycket bättre än min tidigare 010. Jag har även Teint Miracle men den upplever jag som något ljusare, kanske för att det är en foundation som ska reflektera ljus och som ger mer ”glow” ?

Båda dessa nyanser är för mig lagom neutrala i nyansen. De är varken för gula eller för rosa, vilket passar mig alldeles utmärkt.

4 svar till “Lancome Teint Idole Ultra 24h – 005 vs. 010

  1. Nilla 22 maj 2012 kl. 11:20 e m

    Var köpte du Teint Idole Ultra 24HR? Hittar bara Teint Idole Ultra på Kicks/Kicks.se

  2. pixieifokus 8 juli 2012 kl. 7:09 e m

    Åt vilket färg håll går den? gul eller rosa? =)
    Jag blir så himlans orange om det finns gult i.

    • lulillan75 8 juli 2012 kl. 8:26 e m

      005 är mer neutral än 010 i mina ögon, när jag är riktigt blek blir 010 liiite åt orange hållet på mig med. Nu när jag fått lite färg blandar jag 005 0ch 010 och det blir perfekt. Det finns kanske nån nyans som är ännu mer kall i tonen?

Kommentera

