Nyfiken på: Laura Mercier

Jag har faktiskt aldrig provat något av Laura Mercier. Men det är svårt att undgå att höra om märket, många är väldigt nöjda med både mineralfoundation, primer och tinted moisturizer.

Jag brukar inte ofta använda just tinted moisturizer eftersom jag oftast föredrar mer täckning. Däremot kan jag tänka mig att det är perfekt de dagar när man vill ha ett lite mer naturligt resultat. Kanske på sommaren? Min hud känns oftast lite fräschare på sommaren och då brukar jag inte vilja ha lika mycket högtäckande foundations i ansiktet. Fördelen med just denna är att den finns som oilfree vilket passar mig bäst och sen har den SPF 20. Jag behöver något mer SPF-skydd men det är klart bättre än inget.

Nackdelen för mig är att jag brukar kunna reagera på solskyddsfaktor. Jag vet inte riktigt varför eller så, men jag upplever ofta att solskydd är för tunga och feta för mig hud. Jag får problem med just finnar eller utslag. Därför är det alltid en chansning för mig att testa både solskydd och foundations med solskydd eller vanliga dagkrämer med solskydd.

Primers finns det en del olika att välja mellan. Det beror främst på hudtyp och om du använder flytande foundation eller mineralpuder. Det finns en variant som är oilfree och jag tror den skulle funka bäst för mig om jag tänker på sommaren när min hud blir fetare.

Laura Merciers mineralfoundation har också fått mycket goda omdömen lite här och var. Jag är såklart väldigt nyfiken att prova. Känns snart som jag provat alla mineralfoundations som finns där ute men riktigt så är det såklart inte  ;-)  Tyvärr finns det inte alltför många olika nyanser att välja bland så jag är lite osäker på vilken som skulle passa mig bäst.

Nackdelen är väl att dessa produkter kostar lite grann. De är inte jätte billiga. Jag vet inte om de är dryga, men om de är det så kan det ju ändå vara värt priset såklart.

Tål att funderas vidare på ett tag till. Jag behöver ju faktiskt ingenting nytt just för tillfället. Jag kör på med Lancome Teint Idole Ultra 24H tillsammans med lite mineralfoundation ovanpå. Det funkar bra ett tag till. Sen när jag fått lite färg ska jag äntligen kunna använda Bellápierre Cinnamon igen. Längtar verkligen! Den är fantastisk!

Ett svar till “Nyfiken på: Laura Mercier

  1. Andrea/Slams 26 mars 2012 kl. 9:03 e m

    Åh, jag är också fundersam på den! Men det är som du säger inte direkt den billigaste.. Så man drar sig ju lite för den. oO

Kommentera

