Dölja porer med foundation?

Såg detta på You Tube. Tänkte jag skulle testa det någon gång och se om det verkligen fungerar.

Jag brukar annars använda mig av primers av olika slag för att försöka dölja mina porer så gott det går.

Favoriten är Benefit’s Porefessional. Den jämnar ut det mesta och gör på samma gång min foundation mer hållbar. Nackdelen är att det ibland kan kännas lite tjockt och tungt med både primer och sen flytande foundation och puder på. Mina porer blir ändå inte till 100% ”osynliga”.

Här använder man alltså sin vanliga flytande foundation tillsammans med en lite mindre tjock borste, gärna av naturhår. Jag brukar normalt applicera foundation med Sigmas flat top kabuki. Jag ”svirvlar”/buffar inte runt med borsten eftersom det skulle säkert ta bort min primer utan jag duttar snabbt och många många gånger på samma ställe för att få ett snyggt och jämnt resultat. Sen brukar jag mjuka upp allt lite grann med fingrarna innan jag applicerar puder ovanpå. Det gör att underlaget värms upp lite mer och smälter in fint i huden. Ungefär som man gör med en concealer för att slippa få den att fastna i veck och rynkor.

2 svar till “Dölja porer med foundation?

  1. walleri 18 mars 2012 kl. 6:50 e m

    ååå jag älskar sådanna här tips! Tack! Dig kommer jag följa. =)
    http://www.walleri.wordpress.com

Kommentera

