Contouring?

Jag skulle vilja ha ett puder/rouge/bronzer för contouring. Det är däremot jätte svårt att hitta den där perfekta nyansen!

Ofta upplever jag att bronzers ser orange ut på min hud, eller de som är åt mer bruna hållet ser så smutsiga ut på min hud. Har försökt att titta runt lite på andra med liknande hudton som mig för att se vad de använder sig av.

Många verkar gilla Benefit Hoola bronzer men jag gillar den inte alls…. En annan är Nars Laguna. Som jag varit nyfiken på länge men som jag tycker känns lite dyr. MAC har också en del matta bronzers.

Jag älskar min blush/rouge som jag använder nästan varje dag och jag använder den ju till lite lätt contouring också för att framhäva kindbenen men det blir ändå inte riktigt samma sak. Och den är lite för skimrig för att det ska bli perfekt. Jag har skrivit om den tidigare (Bare minerals Healthy Radiance). Den har en lite rosabrun ton. Alltså inte orange eller brun-brun.😉 Den är lite guldig också och som sagt skimrig.

Jag skulle gärna vilja hitta en lite billigare variant. Många mineralmärken har ju lösa bronzers och rouge och det är där jag hoppas kunna hitta min perfekta ton! Fördelen är att man kan beställa prover och på så vis hitta rätt nyans. De är dessutom dryga och räcker länge. Det är inte heller någon risk att de går sönder. Även om det kan bli lite mer spill.

Jag har tidigare testat lite från Lily Lolo, Bare minerals, Lucy minerals, Lumiere osv.


På bilden syns några av Lucy minerals.

Men hur mycket jag än testar hit och dit så är oftast de jag hittar just för skimriga. What to do?

Förra sommaren var det många som gillade Idun minerals bronzer Midsommar. Jag har den också. Men nej, för mig är den för orange. Den funkar fint när jag är lite brunare men inte på vintern.

Jag tror jag behöver hitta en lite kallare brun ton men som ändå inte blir smutsbrun. Många bronzers är just lite för varma i tonen och blir då lätt orange på huden. Eller som min egen hudton fast några nyanser mörkare…? Kanske lite mer grå-brun, att tänka som hur en skugga skulle se ut.

Kommentera

