Crest Whitestrips

I juni förra året körde jag en omgång med Crest Whitestrips Premium. Jag känner nu att det är dags igen för mina tänder börjar bli lite missfärgade igen. Det är mest för att jag dricker en hel del te och kaffe om dagarna. Mina tänder är inte grovt missfärgade på något vis men jag upplevde ändå en stor skillnad sist när jag körde med dessa strips på tänderna.

Det finns en hel del olika sorter så det kan vara lite svårt att välja vilken som passar bäst. Den här gången har jag valt att köra med den som heter Advanced Vivid.För den som vill kan man göra ett litet test här så får man lite hjälp med att välja.

Just denna sort ska sitta fast bättre på tänderna mot den vanliga (dvs den jag testat förut). De påstår att man ska kunna vissla, duscha eller dricka ett glas vatten under tiden som dessa strips sitter på tänderna. De tidigare jag använt har varit lite så de halkat runt lite grann i munnen. Inte så att man kan prata jätte bra eller göra något speciellt under tiden. För mig har det ändå funkat att ha dem i 30 min på morgonen när jag duschat och tvättat ansiktet och lite såna saker.

Den här sorten ska man använda 30 min om dagen i 14 dagar. Man ska börja se skillnad efter tre dagar.

Jag börjar idag så jag återkommer med resultat och tankar kring denna typ av whitestrips!

Det finns även en variant som bleker ännu mer effektivt och bättre och de heter Professional effects och intensive professional effects. De är lite dyrare och där ska det visst räcka med att använda dem i 7 dagar men då i två timmar om dagen om jag förstått det rätt. Kanske kommer jag testa just den sorten nån gång. Det får vi se🙂

 

***************************************’

Update:

Jag har nu gjort slut på mina 14 st paket med strips. Tänderna är vitare, det är de absolut. Men som jag skrev tidigare så är det ingen jätte drastisk skillnad men ändå helt klart synligt. För mig som bara har lite missfärgningar pga att jag dricker te och kaffe dagligen så är det perfekt.

Det jag upplevt den här gången är dessvärre lite ilningar i tänderna. Det har jag inte tidigare märkt av med dessa strips. Det har försvunnit nu när jag inte längre använder dem men det är ju obehagligt under den tid man bleker tänderna.

Dessa strips hade ju sk. advanced vivid och det gör att de sitter bättre på tänderna. Det kändes som det var bättre klister. De satt fast på tänderna och halkade inte runt i munnen. Däremot får man alltid lite äcklig smak i munnen av blekmedlet och jag tycker inte direkt det går att prata jätte bra med dem i munnen, eller dricka vatten eller så. Duscha är däremot inget problem.

Jag står fast vid att det är ett enkelt och bra sätt att bleka sina tänder hemma. Det är kanske lite svårt i början att få till det med stripsen. Men om man börjar på ena sidan och ser till så de går in i varje litet mellanrum mellan tänderna (med naglarna) så blir det ganska bra. Sen viker man in det som blir över under tänderna så de sitter fast. Samma sak i underkäken. Sen när de ska tas bort så sitter de betydligt bättre än den gamla varianten. Man får dra bort dem och det blir lite kladd på tänderna. Jag brukar skölja munnen med vatten efteråt och även ta bort det värsta med tandborsten.

Det man ska tänka på är att inte borsta tänderna precis innan man sätter på stripsen. Det misstaget gjorde jag första dagarna men det gör att tandköttet blir mer känsligt för blekmedlet. Jag fick lite irritation på ett ställe.

Det var ganska länge att använda dem i 14 dagar. Tidigare har jag använt dem två gånger per dag och då i sju dagar. Jag vet inte, men jag tror inte man ska använda dem oftare än vad som står på paketet. Det kan nog slita på tänderna mer än nödvändigt.

9 svar till “Crest Whitestrips

  1. Darling 21 februari 2012 kl. 1:58 e m

    Tycker du att det har fungerat då, är de värda priset? Letar själv efter tandblekningsprodukter efter för mycket kaffe.

  2. Nathalie 21 februari 2012 kl. 3:34 e m

    Jag hade nog också behövt en liten blekning, men jag vågar inte för mina tänder är så sköra😦

    • lulillan 25 februari 2012 kl. 3:35 e m

      Dessa ska vara OK och det finns även en sort som heter ”Gentle routine” som är för de som är extra känsliga. Men det är ju dumt att chansa om man redan vet att man har sköra tänder. Då är det nog bäst att rådfråga en tandläkare först.

  3. Johanna 3 maj 2012 kl. 9:18 e m

    Hej!
    Jag brukar köpa mina på: http://www.white-strips.se

    Fungerar skitbra!! Tack för en bra blogg!

  4. Ping:Crest Whitestrips | lulillan

  5. W Dinardo 6 juli 2014 kl. 10:04 f m

    Jag gillar Stellawhite strips bättre än Crest då Stellas är helt utan väteperoxid.

Kommentera

