Dermalogica Daily Microfoliant

Jag har återupptäckt denna underbara lilla pryl!😉

Jag fick med den som en gratis gåva när jag gjorde en beställning från Skincity förra året och jag använde den en hel del i början men sen blev den bortglömd. Nu har jag börjat använda den igen och vad glad jag är att jag gjorde det! Den är suverän!

Huden blir slät och len och mjuk på en gång, jag får jämnare hudton när jag använder den regelbundet och jag upplever även skillnad på mina porer. Jag märker också skillnad på min yttorra vinterhud.

Den är mild och skonsam och ska användas varje dag. Kan även användas av den med känslig hud vilket ju är positivt.

Det som är lite jobbigt och säkert anledningen till att jag slutade med den är ju att man ska använda den varje dag. Det blir ett extra moment i hudvårdsrutinen. Men nu ska jag försöka att komma ihåg att det ger synlig effekt! Det är värt det!

Den är dessutom dryg och räcker länge. Man behöver endast lite grann av pulvret, jag använder kanske 1-2 tsk varje gång. Man tillsätter vatten och gnuggar ihop det till ett lödder i händerna och sen gnuggar man runt det i ansiktet 1-2 minuter. Kornen ska inte kännas när man applicerar det i ansiktet.

75 g / 589 kr

Finns bl a hos Skincity.

 

2 svar till “Dermalogica Daily Microfoliant

  1. Andrea/Slams 12 februari 2012 kl. 12:50 f m

    Åh, verkar som om detta är ännu en produkt som jag måste skriva upp på min ”vill ha ifrån Dermalogica”-lista.. =P

    Hett tips, dock! Handla ifrån LookFantastic eller JerseyBeautyCompany ( om du/ni inte redan gör det ). MYCKET billigare än i Sverige! ^^

Kommentera

