Duschtvål L’occitane

Så här på vintern när min hud är torr och stram så brukar jag mest använda duscholja. Jag har en från Apoteket som är OK men den doftar kanske inte jätte kul.

Jag har varit nyfiken på duschtvålar från L’occitane så nu har jag beställt två olika som jag ska testa. Jag gillar deras handkräm, den luktar lagom och fräscht och är inte klibbig utan går in snabbt i huden. Den funkar perfekt när mina händer är lagom torra men när de blir för torra måste jag smörja flera gånger om dagen för att de inte ska bli supertorra.

De jag ska prova är:

Shea Ultra Rich Shower Cream
Ska vara bra för vintertorr hud. Innehåller Sheasmör. 250 ml / 165 kr

Relaxing Bath & Shower Gel
Denna kan användas som bubbelbad också och ska lukta väldigt gott. Den är rik på oljor. Ska ge en lugnande effekt. 500 ml / 220 kr

 

Någon som testat något från L’occitane? Är ni nöjda?

Jag har som sagt testat handkrämen (Shea Butter hand cream) och den är en favorit!

Kommentera

