Testat: Mene&Moy Skin Renu serum + creme

Jag har nu testat detta serum och kräm från Skin Renu i 10 dagar och jag tänkte skriva ner några första intryck och tankar om dessa produkter.

Jag har skrivit lite kort om dem tidigare här.

Serum W som jag provat är just för rynkor. Innehåller 15 ml för 1299 kr. Cremen innehåller 14.25 ml och kostar 999 kr. Totalt ca 2300 kr.

Detta är dyrare produkter än vad jag normalt skulle använda men jag ville ändå prova och se om de kunde hjälpa mig med mina problem. Jag har tidigare lagt ut mer pengar än så på ögonkrämer som inte hjälpt ett dugg så jag lägger hellre lite mer pengar på något som verkligen fungerar!

Först lite info om Skin Renu som för mig är ett nytt märke, aldrig testat tidigare.

Skin Renu är exklusiva ögonprodukter med en unik formula som ger maximal näring till den känsliga huden kring ögat. De löser specifika problem såsom rynkor, mörka ringar och påsar under ögonen. Skin Renu är utvecklade av den brasilianska plastikkirurgen Rumolo Mene.

 

Intensive serum W
Ögonserum mot rynkor och slapp hud. Kan användas för underhåll av botoxbehandling.
Intensiv serum W innehåller en hexapeptid (sex aminosyror) som interfererar med nervreceptorn i muskelcellerna. Verkan påminner om den för botox och minskar omedelbart smårynkor kring ögonen. Peptiden samverkar med en lipid- och kollagenstimulerare som också förbättrar texturen i huden kring ögonen.

Anti-wrinkle fine line Ögonkräm
Mot rynkor, skrynklighet och torr hud.
Anti-wrinkle fineline har framtagits speciellt för att komplettera Intensive serum W. Innehåller precis den blandning och typ av fetter som förloras vid åldrande och innehåller även c-vitamin för att stimulera kollagen, elastin och fuktbindande glukosaminoglykaner vilket återbygger den extracellulära matrixen.

 

Serumet kan appliceras morgon och kväll och jag har använt både serumet och krämen både morgon och kväll. Det känns skönt på min lite vintertorra hud. Den går snabbt in i huden och känns inte fet eller kladdig. Det går bra att applicera concealer och ev. annat smink ovanpå om man vill det. En del andra ”anti-age-ögonkrämer” jag testat har inte alls funkat bra ihop med smink, det har blivit klistrigt, grynigt osv. Så det är verkligen ett stort plus för mig att det går bra att använda även dagtid utan problem.

Det jag gillar med den här produkten är också att den verkar både på fina linjer, rynkor men även mot slapp hud. Jag började se en klar förbättring efter ca en vecka. Den känns dessutom skön på huden. Den svider inte, sticker inte, bränner inte. Den känns bara otroligt återfuktande och skön. Då menar jag både serumet och krämen.

Innehållet i Serum W är följande:

Purified Water (Aqua), Hexapeptide-3, DNH Oil, Squalene, Glycerin, Methyl Gluceth-20, Acetyl Glucosamine, Propylene Glycol, Cyclomethicone, Dimethiconol, Octyl Cocoate, Phenyl Trimethicone, Ceramide 3, Soybean Sterol, Dimethicone Copolyol, Polysorbate-80, Carbomer, TEA, Germaben IIE.

Innehållet i krämen är följande:

Deionized Water, Isocetyl Stearate, Olea Europaea (Olive) Fruit Extract, Cholesterol, Cyclomethicone, Dimethiconol, Octyl Cocoate, Phenyl Trimethicone, Ceramide III, Phytosterols, Glycerine, Squalane, Glyceryl Monostearate, Antarcticine, Serilesine, Carrageenan (Chondrus Crispus) Extract, Soluble Collagn, Ascorbic Acid (Vitamin C), Niacinamide (Vitamin B3), Leneth-16, Oleth-16, Ceteth-16, Steareth-16, DNH Oil, Saccharomyces Sea Salt Ferment, Retinyl Palmitate (Vitamin A), Tocopheryl Acetate (Vitamin E), Evening Primrose Oil, Carbomer, Triethanolamine, Allantoin, Phytosphingosine, Wheat Ceramides, Wheat Lipids, Germaben IIE.

Det ska bli roligt att se resultatet om någon månad eller två. Jag återkommer med en mer djupgående recension då.

4 svar till “Testat: Mene&Moy Skin Renu serum + creme

  1. Anna - karin 21 mars 2012 kl. 6:09 e m

    Hur går det? Skulle vara intressant att höra om du är lika nöjd efter en längre tids användande.
    Hälsningar Anna-Karin

    • Lulillan 23 mars 2012 kl. 2:04 e m

      Ja jag är mycket nöjd fortfarande. Men jag måste använda den regelbundet för att upprätthålla resultatet, däremot använder jag den inte varje dag längre.

  2. sara 24 november 2014 kl. 11:21 e m

    Hej dessa har jag också använt och älskar de hittade ditt inlägg då jag nyligen inköpte dessa från tradera för typ halva priset, ett tips till dej om du fotfarande gillar de produkterna.

    kram sarah

    • lulillan 26 november 2014 kl. 1:39 e m

      Åh tack för tipset! Jag älskar dessa men tyvärr för dyra för mig att kunna använda hela tiden. Jag kan vara lite rädd att köpa hudvård på Tradera just för om det ej skulle vara äkta, men har man provat en produkt tidigare så märker man ju kanske om något verkar konstigt. Jag har t ex råkat ut för att köpa fejk Bare minerals mineral veil på Ebay….

Kommentera

