Nyhet: Lancome Teint Idole Ultra 24H

Min favoritfoundation (flytande) har kommit i ny uppdaterad form! Jippie! Ska bli jätte roligt att testa den. Min är snart slut så det är dags att köpa.

Innehållet är 30 ml och priset 450 kr (Kicks). Det är 10 kr mer än förut om jag inte minns fel….

Så här står det om den:

Teint Idole Ultra ger en helt ny upplevelse av komfort. Den nya, ultralätta och fräscha konsistensen gör den enkel att applicera. När den appliceras med lätta svep över ansiktet smälter den genast in i huden. Resultatet är en slät, smidig och oemotståndligt silkeslen hud som är naturligt matt, utan det minsta spår av puder.

Undrar just vad det är för skillnad mot tidigare? Den ska vara hållbar i 24 timmar, det är kanske det. Tror bara det var 14 timmar tidigare. För mig är inte detta något jätte problem egentligen för jag har inte min foundation på mig på natten😉 däremot kanske den håller huden matt längre? Det sägs ligga 8 års forskning bakom denna nya formula. Att den finns i 15 färger är kanske också en nyhet för jag minns inte att den fanns i så många nyanser tidigare. Det är ju ett stort plus även om jag redan har hittat min perfekta nyans (010).

Jag gillar ”naturligt matt” utan att se pudrigt ut. För det är nog ungefär den finishen som jag gillar bäst!

UPDATE:

Jag har nu testat denna! Och jag tänkte mest fokusera på skillnaderna här, för jag gillar båda jätte mycket.

Flaskan är annorlunda och bättre tycker jag. Den är lite smalare och med praktiskt pump precis som den gamla versionen. Den ser kanske lite lyxigare ut eller så är det bara att det känns fräscht med något nytt🙂

Den känns inte lika torr/pudrig/matt på huden utan den är lite mer som Lancome Teint Miracle fast ändå att den blir mer matt. Det är lite svårt att beskriva med ord men jag gillar den här nya formulan. Jag upplever nog också att den täcker något lite mer. Inte mycket, men lite grann.

Jag har bara provat den en gång så jag kan inte säga så mycket om hållbarheten egentligen men just igår när jag hade den på mig så blev jag inte glansig lika snabbt som vanligt. Den känns hållbar.

Den luktar mer än vanliga Teint Idole. Alla Lancomes foundations luktar olika och jag är egentligen inte jätte förtjust i att de doftar men det försvinner ändå efter en stund och det är ingen lukt som luktar illa på något vis. Om jag måste välja gillar jag nog ändå Teint Miracles doft bäst. Den luktar lite mindre och mer fräscht på något vis. Men det där är ju absolut en smaksak. Jag kommer nog vänja mig vid denna också och den luktar ändå ganska gott.

Nyansmässigt känner jag igen min 010, den är samma som vanligt. Det gillar jag! Det är så skönt när man vet vilken nyans man kan köpa oavsett foundation. Stör mig när det skiljer mellan foundations fast det ändå är samma märke.

Ja jag gillar den, tummen upp! Kan nog inte bli mycket bättre än så här känner jag…. Enda negativa är nog doften isåfall.

Kommentera

