Vill ha: Lynnderella nagellack ”Snow Angel”

Jag trodde jag skrivit om Lynnderellas nagellack tidigare här på bloggen men det verkar inte så.

Det är en tjej som gör sina egna nagellack, hon säljer dem via sin blogg ett par gånger per år (?). De är tydligen svåra att få tag i och säljer slut snabbt. Nu kan man även beställa dem via en annan sida men de verkar slutsålda även där såklart…

Det är speciellt ett av lacken som jag blivit total förälskad i och det är Snow Angel. Det är ett vitt lack som är väldigt speciellt, sådär perfekt och bara helt jag!😀

bild: Nails and noms

Jag har aldrig sett något liknande lack heller så jag kan köpa mig en kopia av nåt slag…. Däremot såg jag ett tips från en annan tjej att man kunde först ta två lager Essie Marshmallow (vitt) och sen ta ett lager med OPI Crown me already och sen ett till lager Essie Marshmallow ovanpå. Jag har testat det men det blev lite väl grått på mig och inte sådär vitt.

Kanske skulle man kunna hitta något vitt glitter och stoppa i Essie Marshmallow?

Det är lite olika typer av glitter som ni ser och både lite större och mindre. Både runda och fyrkantiga. Ja det är verkligen vackert!

På bilden ovanför så har tjejen först två lager med Orly Au Champagne under. Jag har ett liknande lack tror jag…. China Glaze Frosty (det är ett skimrande vitt lack).

Vill ha!!!

Priset på Lynnderellas lack är $15.

Annars verkar det ju lite roligt att göra sina egna lack. Man kan ju även blanda de lack man har och få nya spännande färger. Jag har aldrig provat själv men det verkar lite roligt.

*****

I really want this nail polish… Lynnderella ”Snow angel”. It’s amazing! But it’s quite hard to find… out of stock…. The pic above is from Nails and noms and she uses two layers of Orly Au Champagne under Snow angel and it looks just perfect. I have a similar polish China Glaze Frosty so I would really like to try them out together. I will try and see if I can find a bottle of my own…. I have tried to make a ”copy” by using Essie Marshmallow together with OPI Crown me already but it turned a bit too grey to me. Perhaps I should just buy myself some white glitter and add to Essie marshmallow?🙂

2 svar till “Vill ha: Lynnderella nagellack ”Snow Angel”

  1. Andrea/Slams 19 januari 2012 kl. 10:12 e m

    Men gah, så snyggt! >_<
    Blev ju såklart även nyfiken och klickade mig in på hennes blogg..
    ..som ett brev på posten kom ju såklart köpsuget. Damn. oO

  2. kashaya 23 januari 2012 kl. 3:39 e m

    Ser riktigt fint ut.=)

Kommentera

