Hudvård – ögon

För tillfället är faktiskt min hud i ganska bra balans. Jag fick prova om lite när hösten och vintern kom och min hud blev torrare och mer stram. Men nu tycker jag att jag har hittat en kombination som fungerar bra för mig. Jag använder fortfarande MD Formulations som jag gjort sen juni förra året och jag är mycket nöjd med de produkterna. Exakt vad jag använder kan jag skriva ett eget inlägg om…. Nu tänkte jag fokusera på just den fina huden under ögonen.

Jag har inte speciellt jätte mycket fina linjer och rynkor i mitt ansikte, förutom på ett område och det är just under ögonen. Där ser min hud mycket äldre ut än vad jag faktiskt är. Det stör mig lite grann och därför vill jag gärna hitta en produkt (eller fler) som kan hjälpa mig där. Jag har både fina linjer, små rynkor, och jag märker att huden inte alls är lika fast längre, den är mer ”pluffsig” och lite slapp. Visst, det är sånt som händer med åldern. Men jag har faktiskt inte fyllt 40 år ännu och jag ser ut som om jag vore mycket äldre än jag faktiskt är tack vare dessa rynkor.

Detta började störa mig ordentligt för kanske ett eller två år sedan. Då var det mest rynkor när jag skrattade och när jag var ”allvarlig” så var huden helt OK. Nu märker jag att de där fina linjerna finns där konstant. De försvinner inte för att jag slutar skratta😉

Huden kan se ganska OK ut när jag precis har applicerat ögonkräm och huden är väl insmord. Men det är ju en ytterst kort period och sen är ju linjerna där igen. Det senaste året eller så har jag provat många olika ögonkrämer för att se om det skulle kunna förbättras något. Tyvärr har jag inte hittat någon produkt som känns ”wow”.

Några av de produkter jag testat innan är: Clinique all about eyes rich, Exuviance Hydrating Eye Complex, Dermalogica AGE smart Age reversal Eye complex, Exuviance Age Reverse Eye contour, Estee Lauder Advanced Night repair eye, Dermalogica Intensive Eye repair….

I somras när jag först började använda Dermalogica Intensive eye repair så tyckte jag mig se en klar förbättring. Men det var nog en kombination av att det blev vår/sommar och min hud var mindre torr i kombination med att jag kanske fick mer fukt än vad min tidigare ögonkräm gett mig. Jag ser i alla fall ingen långsiktig klar förbättring av min hud kring ögonen.

Jag tog hjälp av Annica på Skincity och hon tipsade mig om två produkter som jag nu har beställt och är såklart väldigt nyfiken på att börja testa!

Det är Mene&Moy Skin Renu serum + creme. Detta är såklart något dyrare produkter än vad jag kanske normalt skulle köpa, men jag har provat så mycket annat just till mina ögon och ingenting fungerar.

Serum W som jag ska testa är just för rynkor. Innehåller 15 ml för 1299 kr. Cremen innehåller 14.25 ml och kostar 999 kr. Totalt alltså ca 2300 kr. Men om man ser till alla andra ögonkrämer jag testat tidigare utan effekt så har jag ju redan lagt ut dessa pengar några gånger om. Jag förväntar mig ändå inga mirakel, jag skulle bli nöjd bara med en liten förbättring.

3 svar till “Hudvård – ögon

  1. Ping:Testat: Mene&Moy Skin Renu serum + creme « lulillan

  2. Khaled 5 mars 2013 kl. 10:44 e m

    Hej undrar vad du tyckte om skin renu ögon krämerna? Är väldigt nyfiken köpa de själv. Vore glad om de funka för dej.

Kommentera

