Fint till läpparna

Ett av mina favorit läppglans är 100% natural lipgloss från Bare minerals. Jag har det i nyansen ”Cupcake” men nu har jag även beställt ett i nyansen ”7 layer cake”. Det är lite dyrt förstås (ca 290 kr) men jag gillar både hur det känns på läpparna och hur det ser ut. Det innehåller inga parabener, konstgjorda färger, eller konserveringsmedel. Just 7 layer cake verkar vara en sån där perfekt ”nude” nyans som jag älskar. Inte för brun eller för rosa utan bara väldigt neutral och fin på läpparna. Cupcake är mörkare och lite mer korall-rosa eller hur man nu ska beskriva färgen. Jag gillar den med när man vill ha lite mer färg på läpparna och inte bara helt ”nude”.

Jag har beställt mitt från Skincity.

Båda dessa nyanser var förresten med i ett kit som släpptes till julen 2010 Pink Delicious. Tror väl inte det går att få tag i längre tyvärr…

Andra lipgloss jag använder regelbundet är från NYX, speciellt nyansen Real Nude. Inte lika hållbar som Bare minerals och känns väl inte heller lika lyxig men helt klart användbart till vardags. Fina nyanser finns det och många! Definitivt billigare dessutom!

 

Kommentera

