God jul och gott nytt år

Hoppas ni alla haft en riktigt mysig och skön jul! Jag har haft det riktigt bra tillsammans med familj och släkt. Precis sådär som det ska vara.

Tänkte att jag skulle fynda lite skönhetsrelaterade saker på någon mellandagsrea men jag har ingen lust att ge mig ut i affärer och trängas med folk. Tur att internet finns och alla dessa underbara nätshoppar! Me love!!

Just nu drömmer jag mest om Laura Mercier:s mineralfoundation även fast jag inte använder mineralfoundation så mycket på vintern. Men jag är ändå nyfiken och vill prova den!😉

Jag vill även ha en större flaska av Depend Beauty polish. Det är ett perfekt neutralt lack som gör att naglarna ser lite snyggare och fräschare ut. Perfekt om naglarna blivit lite missfärgade.

Jag behöver även en ny mascara. Jag behöver köpa ny ungefär varannan månad, för jag tycker den torkar ut ganska snabbt och blir sämre. Den jag använder och har gjort ganska länge nu är Diorshow Blackout vattenfast. Den kostar ju en del men det är den klart bästa mascara jag testat. Den funkar så bra på mig. Den vattenfasta är dessutom bättre för den håller fransarna böjda hela dagen, den känns lite lättare på fransarna. Den håller dessutom hela dagen utan att smula. Fransarna får både lite längd och volym.

Jag suktar även efter lite ny hudvård men jag får nog vänta till nästa månad för det blir ett dyrt kalas🙂 Fick tips av Annika på Skincity om ögonvårdsprodukter från Mene&Moy. Och jag blir sååå nyfiken på dem! Jag vill göra något åt mina fina linjer och rynkor under ögonen. Jag har annars inte mycket rynkor i resten av ansiktet. Så det känns inte som mina ögon riktigt passar in. Jag har både slapp hud, lite pluffsig sådär och sen fina linjer och rynkor på det. Jag är inte så gammal så att jag borde ha så mycket rynkor ännu… men det är väl så det kan bli…

Jag skulle även vilja ha någon lyxig, fräsch ny duschtvål. Normalt använder jag mest duscholjor på vintern för jag blir så extremt torr på kroppen. Den jag använder mest kommer från Apoteket och den luktar väl inte så jätte gott precis. Sugen på något från l’occitane.

Jag är även nyfiken på Make up Geek’s nya ögonskuggor. De ser riktigt fina ut och så kan man bygga sina egna paletter. Det finns ett ”start-kit” med 8 st skuggor för $45. Eller så kan man köpa dem styckvis för $5.99. Kolla in dem mer här (både swatches och en video). De skickar över hela världen så det funkar även för oss i Sverige. Jag har beställt en gång därifrån och det var inga som helst problem. Paketet kom dessutom ganska snabbt (ca 10 dagar).

Kommentera

