China Glaze ”white cap” – glittrig fransk manikyr

För att testa ett av mina nya nagellack så testade jag göra en snabb glittrig fransk manikyr. Jag piffade helt enkelt bara till den manikyr jag redan hade (med Essie Marshmallow på tipparna och Essie Vanity Fairest över nageln).

Glittret fick China Glaze ‘White Cap’ bidra med. Det är ett skimrigt vitt lack med skiftningar åt det guldiga hållet. Väldigt speciellt och även väldigt fint. Det finns på bl a Eleven och kostar 98 kr. Jag gillar verkligen China Glaze lack. De är lättmålade och håller bra.

Denna nyans är för mig vintrig och härlig. Jag gillar det guldiga som gör detta till en mer varm vit nyans. Här har jag bara använt mig av ett ganska tunt lager men det blir såklart finare med ett lager till. Då kommer det glittriga mer till sin rätt. Här är det mer diskret och funkar även till vardags.

Och så här ser det ut målat över hela nageln

Kommentera

