Testat: Loreal Studio Secrets smoothing resurfacing primer

För ett tag sen köpte jag denna primer då jag varit lite nyfiken på den. Jag tycker om produkter som påstår sig ”släta ut”. Min hud är ojämn på så vis att jag har stora porer och en del fina linjer.

Normalt använder jag Benefit Porefessional primer så det är mest den jag har att jämföra med. Den är som en tjock hudkräm/foundation i konsistensen, ganska mjuk och lättarbetad, den är lite färgad så den jämnar ut hudtonen lite grann. Främst gör den huden mer jämn/slät. Det gillar jag!

Denna är i en burk vilket jag tycker är lite tråkigt, det är svårare att applicera, det är svårare att få rätt mängd produkt + att det också känns lite ohygieniskt jämfört med en tub. Den ser lite geggig och klistrig ut när man först ser den i burken, nästan som vax fast ändå mjukt. Den är lite svårapplicerad på huden tycker jag. Den är så pass tjock i konsistensen. Däremot jämnar den ut fint men ger inte samma insmorda sköna känsla som Benefit ger. Utan ger mer en matt finish. Jag är rädd varje gång att den liksom ska smula.

Här gäller det att inte ta för mycket, den är väldigt dryg! Jag har bara testat denna ihop med Lancome Teint Idole foundation och jag tyckte det gav ett fint jämnt resultat. Priset är ca 230 kr och finns på t ex Kicks där jag köpte min. Jag har inte testat den här ihop med puderfoundation/mineralfoundation men jag vet att endel använder den på så vis. Så det är inte omöjligt🙂

Jag skulle säga att det här är ingen primer som är tänkt att använda i hela ansiktet för att få foundation att hålla bättre, utan den är mer för att jämna ut de delar i ansiktet som man tycker behöver jämnas ut. Kanske stora porer på näsan, kinderna eller ojämnheter pga gamla akneärr eller liknande.

Den ger väldigt bra resultat (dvs jämnar ut huden) men jag tycker tyvärr den är lite svårarbetad. Kanske är det en vanesak? Men jag är så nöjd med min Benefit Porefessional så det blir att jag använder den hellre.

Dåliga mobil-bilder men man ser att porerna döljs något med denna primer. Ännu bättre blir det med flytande foundation ovanpå.

Kommentera

