Äntligen! It cosmetics Bye bye pores

Tack vare en gullig tjej på Tradera, som även tipsade mig här på bloggen, så har jag äntligen fått tag i ett exemplar av It Cosmetics Bye Bye pores puder. Det är rätt svårt att få tag i It cosmetics här i Sverige och det är inte alltid det finns så mycket på Ebay heller. Ibland kan man ha tur. Jag har ju sen tidigare testat deras Bye bye under eye concealer.

Detta beskrivs som ett HD Silk micro puder, ett setting-puder eller finishing puder eller vad man nu vill kalla det för. Det som först slog mig var att det kändes annorlunda på huden. Det är otroligt finmalet, mjukt på huden. Det märktes på handen när jag bara skulle testa det att det gjorde att fina linjer liksom ”försvann”. Det är ganska ljust, vitt och med såna puder är jag lite rädd att det liksom ska göra att man ser ut som ett spöke i ansiktet. Lite sådär som mjöl nästan😉 Men detta ska vara translucent och funka för alla hudfärger.

Nu är det så mörkt på kvällen så det är svårt att få några bra bilder, men jag lovar att uppdatera det här inlägget med bilder där det syns på huden för att ni ska få en bättre bild av hur det ser ut. Jag tycker själv det är rätt värdelöst med recensioner av foundations/puder etc. utan bilder. Jag vill SE hur saker ser ut för att kunna göra mig en uppfattning om det är en produkt för mig eller inte.

Det följer med en liten ”puder-puff” i burken. Vad jag förstår så finns det två storlekar på den här burken så det gäller att man är uppmärksam på vilken det är man köper (så det inte blir onödigt dyrt). Det finns en lite mindre burk som innehåller .15 oz eller 4.25 gram. Den brukar kosta runt $25. Sen finns det en större burk som innehåller .23 oz eller 6.8 gram. Priset där verkar ligga runt $35.

Jag köpte den större burken på Tradera för ”köp nu” 299 kr + frakt. Det motsvarar runt $40 vilket jag tycker är ett jätte bra pris! När man beställer från USA är ju alltid risken att man får betala tull och ibland kan fraktkostnaden vara ganska dyr. Sen får man ju dessutom oftast vänta ett tag på sitt paket.

Så här skriver de själva om pudret:

• Micro-HD finishing powder provides an airbrushed look
• Contains Hydro-Collagen to Smooth out Fine Lines and Wrinkles
• Translucent color works on ALL skin tones
• Luxurious Silk for Poresless Finish
• Viramin K reduces discoloration Under the Skin
• Anti-aging Vitamins A, C & E
• Talc-Free, Oil-Free, Fragrance-Free and Paraben-Free
• Hypo-allergenic and Non-Comedogenic

Jag återkommer med bilder och en mer djupgående recension ang. hur det beter sig på huden, hållbarhet m.m. Jag är mest nyfiken på det eftersom jag lätt får fet/blank hud men ofta gör puder att just porer och fina linjer framhävs. Det vill man ju helst inte! Det jag använder idag är Bare minerals mineral veil så min recension kommer främst att bli en jämförelse mellan dessa båda då jag inte har så stor erfarenhet av andra puder.

UPDATE:

Min panna med och utan Bye bye pores. Här syns det tydligt att pudret både mattar ner och gör så att porerna blir nästan osynliga. Jag har inte jätte stora porer i min panna (jämfört med mina kinder/näsa) men det är ändå en stor skillnad. Pudret syns inte på huden, det smälter in fint och det känns inte sådär ”mjöligt” på huden. Det ser naturligt matt ut.

Här har jag det direkt på huden, ingen primer, ingen foundation eller liknande under.

Ett svar till “Äntligen! It cosmetics Bye bye pores

  1. Ping:Lösa puder – Del 1 | lulillan

Kommentera

