Testat: Biotherm Beurre De Levres läppbalsam

Var på jakt efter ett nytt läppbalsam och köpte då detta på Kicks (99 kr). Det innehåller vegetabiliska oljor som ger en fyllig och behaglig textur. Innehåller biologiskt socker från akacia-träd som skonsamt avlägsnar hudceller och gör dina läppar härligt mjuka.

Detta ska göra även de mest torra, nariga läpparna mer släta och fylliga. Låter ju trevligt.
Detta ger en ganska matt yta på läpparna så det är inte glansigt på något vis. Det har en skön mjuk känsla på läpparna. Det känns som de blir återfuktade och mindre torra. Däremot är det ganska parfymerat och det hade jag lite svårt för i början. Det smakar inte direkt illa, bara lite för mycket. Ändå gillar jag det. Det känns lite lyxigt om man jämför med vanligt läppsyl. Jag upplever inte alls att det gör läpparna fylligare, bara att de blir mjukare. Jag gillar dessutom den här typen av tub.
Innan använde jag Smith’s Rosebud salva på tub (dagligen). Den är mer oljig i konsistensen, gör läpparna lite blankare och känslan försvinner snabbare. Biotherm känns mer långvarigt mjukgörande. Jag gillar båda fast det känns som två lite olika produkter. Smith’s ger lite glans om det är det jag vill ha. Just nu växlar jag mellan dessa båda. Mina läppar kräver lite mer vård på vintern.

Kommentera

