Testat: MD Formulations Face & Body Scrub

Jag hittade ett litet prov på denna hemma så jag bestämde mig för att testa. Jag använder andra hudvårdsprodukter från MD Formulations och jag är mycket nöjd med dem. De funkar bra på min hudtyp. Även om min hud är lite i uppror för tillfället så är jag ändå nöjd😉

Denna scub/peeling rengör, återfuktar och avlägsnar döda hudceller. Huden blir slät och mjuk och får en frisk lyster. Den innehåller runda polythylenpärlor och Glykolsyra, vilket ger en dubbel-exfolierande effekt.

• Reducerar torr fjällande hud omedelbart
• Mjuk hud med frisk lyster
• Underlättar penetrationen av övriga kroppsprodukter
• Reducerar follikuliter
• Dermatologiskt testad
• Parfymfri
• pH 3,8

Information från Skincity.

250 ml / 449 kr

Denna kan användas både på kroppen och i ansiktet. Kornen känns ungefär som strösocker, fast något finare kanske. Det är en hel del korn i denna och det känns verkligen att det händer något på huden. Den torkar inte alls ut eller känns för ”hård” på min hud. Efteråt är min hud mjuk och fin och det känns precis som det ska göra. Den luktar dessutom gott och fräscht!

Jag kan absolut tänka mig att köpa en fullstor flaska av den här!

Kommentera

