Nyx Jumbo Eye Pencil

Det var ju faktiskt nån gång i somras som jag beställde dessa tre Jumbo pencils från Nyx, jag har bara inte kommit mig för med att visa bilder förrän nu. Dessa fungerar både som ögonskugga eller eyeliner. Jag gillar att de är smidiga att ha med sig, men på något vis så tycker jag ändå de är lite svårarbetade. Udden är ju ganska tjock vilket gör att de är svåra till eyeliner (tycker jag personligen). Sen tycker jag alltid det är lite jobbigt att behöva vässa… Men det är jätte fina färger, pigmenterade och lagom ”krämiga” (inte torra). Har man feta ögonlock kan de ju dock glida av under dagen och jag skulle verkligen rekommendera en primer av något slag under. Och att även ha en puder ögonskugga ovanpå för att göra det mer hållbart.

De är billiga i USA ($4.50 styck = ca 30 sek just nu). De finns i massvis med roliga färger. De finns att köpa i Sverige också på t ex Eleven men då kostar de 99 kr. Så det lönar sig att köpa utomlands eller via Ebay etc.

Jag älskar ju samma variant fast för läpparna och till läpparna tycker jag inte det gör något att de är just sådär lite tjockare. Då är de enklare att applicera. Men vid ögonen tycker jag det är enklare med en lite tunnare penna eller i alla fall smalare udd. Kanske är en vanesak.

Jag valde dessa färger: Yogurt, Iced Mocha och Strawberry & milk.


Från vänster: Yogurt, Strawberry & milk, iced mocha

 


Från vänster: Strawberry and milk, yogurt, iced mocha

De har fint skimmer och jag gillar iced mocha jätte mycket. Skulle nog säkert kunna tänka mig den silvergrå Slate och den vita pennan också vid tillfälle. En vit sån här penna är perfekt för att använda som highlighter. Det finns en matt vit (milk) och en skimrig vit (cottage cheese).

 

 

 

Kommentera

