Ögonbryn

Sorgligt nog är mina ögonbryn både glesa och tunna. Jag noppar den inte direkt mycket alls längre men gjorde det mycket i mina yngre dagar. Ändå vill de inte riktigt växa ut. Jag har mitt hår ganska mörkt (färgat) och mina bryn och fransar är väl ganska mörka men just glesa och tunna. Därför skulle jag vilja ha något som får fart på dem igen (om det går). Och kanske i kombination med att färga dem regelbundet så skulle jag slippa fylla i dem rejält med penna varje dag. Det ser ju inte jätte naturligt ut men när man har så glesa bryn som jag har så funkar det inte lika bra att fylla i dem med skugga. Det har inget att fästa på mer än huden och det brukar försvinna snabbt. Jag vill gärna ha kvar mina målade ögonbryn hela dagen😉

Det finns såklart en del produkter och endel kostar såklart en hel del. Det gör mig lite tveksam. Ska jag slänga ut en halv förmögenhet på något så vill jag vara helt säker på att det fungerar!

Del 1: Serum

Här är ett par jag hittat när jag sökt runt lite grann.

Anastasia Brow Enhancing Serum 300 kr (5 ml)

Färglös, doftfri gel som ska reparera och stimulera tillväxten av ögonbrynen. Man ska kunna se skillnad på bara 4-6 veckor.

RapidLash Eyelash and Eyebrow Renewal Serum $35 (3 ml)

Denna kan användas både för fransar och bryn. För mig är det väl brynen som är just prio 1, men även mina ögonfransar skulle ju inte må dåligt av att bli lite längre och få mer volym. Även med denna ska man få synlig effekt efter bara fyra veckor.

NeuveauBrow (Neulash) 995 kr (6 ml)

På bara fyra veckor ska man få fylligare och mer välmående bryn. Denna ska användas morgon och kväll för bästa effekt. Man ska sen använda den 2-3 ggr per vecka för att få hållbart resultat.

Peter Thomas Roth Brows to die for 895 kr (4.2 ml)

Även denna har precis samma egenskaper som de ovan, ögonbrynen ska bli fylligare och tjockare.

Billion Dollar Brows Brow boost  295 kr (5 ml)

Inom 30 dagar ska man se resultat med detta serum. Den är fri från Prostaglandin. Verkar ju helt klart prisvärd så kanske värt att prova?

RevitaBrow  995 kr (3 ml)

Ja kanske är detta mirakelprodukten? Samma tillverkare som RevitaLash…

Del 2: Fylla i brynen

Det finns ju olika metoder för att fylla i och markera de bryn man faktiskt har. Jag gör det oftast med penna men det finns ju andra metoder.

ModelCo More Brows 315 kr (1.75 ml)


Detta är en produkt man får omedelbart fylligare ögonbryn med. Det är en snabbtorkande formula som innehåller partiklar som är som hår. Det ser ju lite smått äckligt ut i den lilla tuben😀

Anastasia Brow Express 400 kr

Ett kit med brow wax creme, Highlighter cream, 2 ögonbrynspuder, 4 stenciler, brow brush.

Benefit Brows a-go-go $34

Två st puder, wax, penna, eye bright, highlighter, mini pincett, borste och steg för steg guide.

Clarins Eye brow kit  495 kr

Tre ögonbrynsskuggor, transparent wax, highlighter ögonskugga, pincett

Too Faced Brow Envy kit  $35

Även detta är ett kit med både skuggor, stenciler, pincett och borste

ELF Eyebrow kit + stenciler (35,74 kr resp. 15,32 kr)

Billigt billigt! Jag blir nästan lite tveksam när det är för billigt. Kan det verkligen vara bra? Fördelen är ju att man kan testa och skulle det vara helt värdelöst så är det ju inte hela världen.

Christian Eye Brow Kit  289 kr

Här får man ett vattenfast puder att fylla brynen med. Det följer även med stenciler för att få snygg form. Det finns sex färger att välja bland. Fördelen här är att man får en färg som man använder. Man slipper en massa andra onödiga färger som man ändå inte använder.


2 svar till “Ögonbryn

  1. Ignore me now, watch me later! 21 november 2011 kl. 12:36 f m

    Var kan man få tag på de? Spec…brow bost?

Kommentera

