YSL Touche Eclat

Jag har länge varit nyfiken på denna lilla pryl, men aldrig kommit mig för med att testa den förrän nu.

På Kicks står det så här om produkten:

Ljusreflekterande concealer som ljusar upp mörka partier och som ger en lätt highlightande effekt. Passar alla hudtyper.
Nr 1. Lätt rosa nyans som highlightar och döljer blå partier.
Nr 2. Lätt gul nyans som highlightar och döljer röda partier.
Nr 3. En lite mörkare nyans som passar bäst till mörkare hy eller solbränna.

Jag vet egentligen inte om det kan kallas concealer eller om det mer är en uppljusande produkt? Den döljer nog inte jätte mörka ringar, men kanske ändå det värsta? Det är i alla fall det jag hoppas på av denna produkt. Har man riktigt mörka ringar kan denna nog fungera utmärkt ovanpå en mer täckande concealer.

Priset på denna är 405 kr vilket gör att den är ganska dyr. Jag valde nyansen #1 som är lätt rosa-tonad för att dölja med blå bra.

Pennan påminner om min vanliga favorit concealer från Kanebo Sensai. Även konsistensen påminner om den, även om den här är mer rosatonad och Sensai är mer neutral/gul.

Jag föredrar nog ändå min vanliga från Sensai just för att den ljusar upp även den och den täcker något mer. Det blir liksom enklare med en produkt som gör allt på en gång. Det betyder däremot inte att YSL Touche eclat är en dålig produkt, inte alls. Rent prismässigt så kostar min vanliga concealer från Sensai ca 415 kr så båda är i ungefär samma prisklass. Den från Sensai räcker en hel evighet så det är ju en dryg produkt som räcker länge. Det gör att den är värd dessa pengar för mig. Jag har jätte svårt att hitta en concealer som fungerar under ögonen nu när jag blivit äldre.

Både denna och Sensai känns skön och behaglig på huden. De är inte för torra och de framhäver inte linjer och rynkor. Däremot lägger de sig lite i linjerna men det tycker jag alla concealers gör om man inte applicerar någon typ av puder ovanpå. Jag gillar ändå konsistensen som är lite lättare (den täcker kanske inte superbra men den blir naturlig på huden).

Den här kan nog påminna lite om min Lift concealer från Make up forever, även om den är kanske lite mer fet i konsistensen. Svår att beskriva. Jag använder den inte jätte ofta just för att den känns lite flottig och fet. Annars är den bra!

Jag gör nog ett inlägg där jag jämför några av mina concealers!

Kommentera

