Testat: NYC Blushable Creme Stick

Jag skrev ju för ett tag sen om att jag var nyfiken på dessa och att jag även beställt dem på Ebay för totalt 130 kr med frakt för två stycken. Dessa finns i flera nyanser men de jag valde var  Berry Newyorker och South St. Seashell. Lite typiska färger jag brukar fastna för på blush/rouge.

Så här ser de ut. Ungefär som ett stort läppstift. Jag gillar dem! De är små och smidiga och de tar liten plats.

Det står såhär om produkten:

It gives a natural flush to your cheeks in one quick step. Soft and creamy colors can be blended to the desired intensity and coverage. This lightweight formula provides sheer, all-over color as well as subtle, shimmering accents, contours and dynamic highlights to your cheeks. Quick, on-the-go and extremely easy to apply.

Och jag måste hålla med. Det blir ett väldigt naturligt resultat och det är nog det jag gillar bäst med just krämrouge. Man kan välja att applicera lite eller mycket beroende på vilken look man är ute efter. Dessa känns inte alls feta på huden. De är krämiga och precis lagom i konsistensen. Inte så de torkar och blir pudriga på huden men inte heller så de känns feta eller flottiga på huden. Det svåraste tycker jag är att få det lika på båda kinderna!

Jag brukar alltid fixera mina krämiga produkter med någon typ av puder. Så med dessa brukar jag applicera lite vanlig puder rouge/blush ovanpå. Då håller det hela dagen och det ser naturligt och fint ut.

De är ganska pigmenterade faktiskt för det låga priset och det var jag glatt överraskad över.

Nackdelen är väl då att man måste beställa dem från utlandet eller att man köper på sig när man åker utomlands. För mig är det inget jätte problem då jag är van att köpa både det ena och det andra via Ebay eller andra webbshoppar.

Nedersta bilden visar den mest rätta färgen tycker jag, även om man ser skimret i Berry Newyorker lite bättre på mellan bilden. Det är dock inte alls så att jag upplever något direkt skimmer eller glitter när jag applicerar det på kinden. På dessa bilder har jag ju applicerat dem kraftigt utan att sudda ut något så det blir ju inte alls samma sak på kinden när man suddar ut lite mer.

South St Seashell är en persikofärgad blush. Ganska neutral och lättburen. Kanske något lite för orange för min smak men den funkar ändå.

Berry Newyorker är neutral rosabrun ton, en sån där färg jag bara älskar och som jag alltid väljer!🙂

Jag gillar som sagt dessa jätte mycket även om det inte är något jag använder dagligen. Jag är helt enkelt lite för lat. Däremot är det perfekt om man vill ha en mer naturlig look med lite mer ”glow”. Dessa gör sig bäst ovanpå flytande foundation och inte mineralfoundation eller puderfoundation.

Kommentera

