Concealers!

Tänkte att jag gör ett inlägg där jag jämför några av mina concealers. Det är inte alla, men några. Jag swatchade dem på handen mest för min egen skull för att se hur lika el. olika de är i nyans och konsistens. Så därför kan jag ju lika gärna visa er om det är någon som funderar på att köpa någon av dessa concealers eller bara vill se hur de ser ut.

Som syns här så är YSL Touche Eclat mer rosa-tonad än övriga. Till höger om den är min vanliga favorit concealer Sensai Kanebo brush concealer. De är ganska lika i konsistensen men Sensai är mer gultonad. Till vänster om den är Make up forever Lift concealer nr 01. Den är i ungefär samma gula ton som Sensai men den är tjockare och mer fet i konsistensen. Den kommer i en liten tub så den har väl lite annan konsistens än de med penna.

Överst är Smashbox Photo Op under eye brightener. Den är lite lättare i konsistensen, inte så täckande och lite mer ”glansig”. Denna gör sig absolut bäst ovanpå en annan mer täckande concealer.

Längst ner är Lancome Effacernes Longue Tenue, en concealer som jag använde mycket tidigare. Den blir lite för mörk på mig vintertid. Men det är en mycket bra concealer. Även den är egentligen mer neutral/gul i tonen.

Jag har ungefär NC15 hudton om man ska prata MAC-termer, ifall det är någon som vill jämföra. Fast egentligen är inte NC15 en perfekt ton för mig heller för den är lite för gul. Men den är ljus nog (oftast).

Kommentera

