Nyfiken på: Nyx Cream Blush

Jag har ju testat mina NYC blushable cream stick och jag gillar verkligen den typen av blush/rouge. När jag kikade på swatches av MAC:s cremeblend så fick jag se swatches av NYX Cream blush och det finns många riktigt fina nyanser där. Fördelen med NYX är just priset (om man köper från USA).

Jag har en del andra NYX produkter och jag har varit väldigt nöjd med dem. Därför kommer jag nog testa några av dessa. Frågan är bara vilka nyanser jag ska välja ?😀


Natural en persikorosa ton som är just ”naturlig”, ser ut att vara ganska ljus på de bilder jag sett. Antagligen ett typsikt förstahandsval för mig🙂 Den verkar vara ganska neutral, något varm ton.

Rose Petal verkar vara ganska så lik Natural men kanske något lite ljusare? Denna sägs vara ganska lik MAC Ladyblush (som jag varit nyfiken på tidigare). När jag tittat närmare så tror jag faktiskt till och med att Rose Petal är en ännu bättre ton för mig då den verkar vara lite varmare än vad Ladyblush är? Kolla swatches här!

Tea Rose är en mer brun-rosa ton (som jag alltid brukar falla för).

Glow en djupare mer klar rosa ton. Den kanske ser lite för starkt rosa ut i burken men jag tror den kan vara riktigt fin på kinden.

Golden (skimrig) – den har en sån där bronsig lite glittrig färg som är åt persiko-bruna hållet som jag alltid faller för. Men som egentligen passar bäst på sommaren när jag fått färg🙂 eller kanske är den så pass skimrig så den kan funka som highlighter?

 

Nackdelen är att de innehåller mineralolja. Det kan ju göra att man får problem med finnar eller tilltäppta porer.

Dessa går att fynda ganska bra på Ebay (där man kan köpa 1, 3 eller 5 nyanser från samma säljare med ”köp-nu-pris”). Jag skulle mer än gärna testa alla dessa fem nyanser🙂 Det finns såklart ännu fler att välja bland men det var dessa jag fastnade för lite extra.

 

 

Kommentera

