Nyfiken på: Poshé Super fast drying Top coat

Överlack ja. Ett tag använder jag flitigt Seche Vite men jag tycker det är lite svårt att applicera. Det torkar snabbt i flaskan och blir lite segt. Det är också lätt att man råkar få lite för tjockt lager på nageln. Däremot om man lyckas få till det så blir det riktigt snyggt. Naglarna blir super blanka och fina.

Däremot har jag ett annat som jag använder mer regelbundet och det är Orly Sec n’ dry. Fördelen är att det torkar snabbt även det och det håller lacket på plats lite längre. Det ger inte riktigt samma glans som Seche Vite men det känns ändå OK och det är mer lätt att applicera.

Innan jag bestämde mig för att testa Orly överlacket så fanns det några andra jag var nyfiken på också och ett av dem var Poshé Top coat. Jag tror inte att det går att få tag på i Sverige så vill man prova det får man beställa från utlandet.

För mig är det viktigt att det torkar snabbt för jag har oftast inte tid att vänta på att det ska torka. Jag vill inte att det ska bli märken i lacket trots att jag väntat en timme eller två innan jag tar i något. Jag fixar oftast mina naglar på kvällen framför TV:n och jag vill kunna gå och lägga mig och vakna på morgonen med fina naglar och inte märken efter lakanen😉

Poshé ska torka på en minut och genom hela manikyren på fem minuter. Sånt gillar jag!

Det finns från $4 på Ebay + frakt. Helt klart värt att prova!

***********************************

Jag har testat detta nu och jag måste säga att jag älskar det! Det är verkligen super!

Det påminner om Seche vite, det torkar lika snabbt, det blir samma typ av yta, samma glansighet.

Däremot är det mer lättapplicerat än Seche vite. Det är inte lika tjockt och segt i konsistensen. Det flyter på nageln lätt och det torkar på nolltid.

Helt överlägset och min nya favorit!

Enda nackdelen är väl då att det måste beställas eller köpas från utlandet.

2 svar till “Nyfiken på: Poshé Super fast drying Top coat

  1. Andréa 27 januari 2013 kl. 7:12 e m

    Det är som att jag själv har skrivit det här😀 Jag använde också Seche Vite flitigt, men tröttnade på att det tjocknade i flaskan och blev färgat rosa-rött från mina nagellack. Nu har jag köpt Poshé från Ebay och är jättenöjd!

    • lulillan 3 februari 2013 kl. 12:51 e m

      Ja! I love it! Jag har använt det hela tiden sen jag köpte det, dvs sen hösten 2011. Det går även att köpa större flaskor som man fyller på de små med så det är ett tips om du inte redan köpt den typen. Det är ju dessutom billigt i jämförelse med t ex Seche Vite.

Kommentera

