Nyfiken på: Nail Tek Foundation

Jag brukar försöka att alltid använda ett baslack eller ett underlack innan jag applicerar mitt nagellack.

Jag har sen ganska länge använt mig av Orly Bonder. Det är egentligen ingenting speciellt. Den har en lite gul färg i flaskan. Den är lätt att applicera och märks knappt på nageln. Den blir lite halvmatt på nageln och det är lätt att sedan applicera nagellacket ovanpå. Det torkar snabbt och är inget konstigt. Jag vet inte riktigt om det får mitt nagellack att hålla längre eller inte. Jag tycker inte heller det motverkar att naglarna blir gula. Det blir de ändå om man ofta använder nagellack. I alla fall blir mina det. Inte jätte gula men ändå så man kan se det. Det stod nånstans att det kan få lacket att hålla upp till två veckor. Ja eller hur?

Mitt brukar börja försvinna efter ca 2-3 dagar. Oftast kanske inte riktigt så mycket så det stör jätte mycket men efter 5-6 dagar är det så pass fult att jag brukar vara tvungen att ta bort det. Nu tycker inte jag att det är hela världen att behöva lacka om mina naglar ca två gånger i veckan. Det känns OK.

Men eftersom mina naglar blir torra och sköra på vintern och gärna vill skiva sig och bli torra så tänkte jag att jag skulle försöka hitta ett nytt underlack. Som kanske är lite mer vårdande och som även har lite ”ridge filler” egenskaper. Min naglar är inte jätte ojämna men de är ändå lite sådär ”randiga” eller räfflade eller hur man ska förklara det.

Mina naglar växer ganska snabbt och jag brukar kunna ha långa naglar utan problem. Däremot ser man att de är torra och vill skiva sig på tippen och nagellacket brukar vilja lossna snabbast där. Det liksom flagnar av i kanten.

Jag blev lite nyfiken på ett lack som KillerColours tipsade om, nämligen Nail Tek Foundation. Det finns lite olika varianter lite beroende på vad man vill ha och vad man har för problem med sina naglar.

Det finns #1 som är för starka hälsosamma naglar, #2 för mjuka naglar som lätt vill skiva sig och #3 för torra sköra naglar.  Som vanligt blir jag sådär lite tveksam till vilken jag egentligen ska testa. Antingen nr 2 eller nr 3. Däremot upplever jag att en del såna här produkter som ska göra naglarna starkare gör dem för hårda så att de går av lättare. Jag trivs bäst när mina naglar är lite flexibla men inte för mjuka.

Fördelen med Orly Bonder är att den inte innehåller formaldehyd, det gör tydligen Nail Tek Foundation.

 

Kommentera

