Sensai by Kanebo concealer – min favorit!

Jag har sen några år tillbaka använt denna concealer till och från. I början fastnade jag inte för den så den låg i lådan länge innan jag började använda den mer regelbundet. Och när jag väl gjorde det så har jag varit fast!🙂

Det är bara att inse fakta. När man blir äldre och får mer fina linjer eller till och med rynkor under ögonen så måste man vara extra noga med vilken concealer man väljer att använda. De jag använde innan var lite tjockare i konsistensen och den typen av concealer framhäver bara linjerna ännu mera! Och det vill man ju inte!

Det här är en sk. ”brush type” concealer. Den är lätt i konsistensen, täcker det värsta av de mörka linjerna och den känns skön och lätt på huden. Den irriterar inte och den sitter kvar hela dagen om man applicerar lite lätt med löst puder ovanpå. Men här får man vara noga så det inte blir för mycket. För då framhävs ju de där linjerna igen….

Jag har hittills inte hittat en concealer som håller hela dagen och som dessutom inte lägger sig i fina linjer om man inte applicerar någon typ av puder ovanpå. Så det har jag slutat leta efter!

Det här är en ganska dyr concealer men den håller väldigt länge! Man klickar lätt fram lagom mängd produkt på den lilla penseln och sen kan man fördela den under ögonen och klappa in den lätt i huden med fingret. Jag använder nyansen ”light” och den funkar bra för mig.

Det jag gillar med den här är att den ser naturlig och fin ut på huden. Den är varken för torr eller för fet i konsistensen. Precis lagom! Den innehåller även hudvårdande ämnen och den har även SPF 15. Stort plus!

Just nu kostar denna endast 239 kr på Skincity! Självklart beställde jag en ny fast min gamla inte är slut än😉 Den kostar över 450 kr på t ex Kicks och liknande affärer.

Yes, I love it!

 

Kommentera

