Nya Sigma borstar

Jag har beställt några nya borstar från Sigma. Är väldigt nöjd med de jag redan har sen tidigare. Jag använder t ex min Flat top Kabuki F80 varje dag till min flytande foundation. Den är precis perfekt till det. Jag har en liknande flat top från Everyday minerals men den är lite mer fluffig och inte lika kompakt och tät. Fast det är en bra borste även det!

Den här gången valde jag att beställa en Duo Fibre Powder/Blush F15 borste. Jag tänker mig att den kan vara alldeles utmärkt till rouge/blush. Speciellt om man vill ha ett naturligt resultat. Jag har en annan Duo Fibre borste från Sigma (F50) men den är ganska stor. Den tycker jag funkar perfekt till att borsta bort lite överflödigt puder i ansiktet med. Den tar nämligen inte bort för mycket utan bara överflödet.

Det blev även två ögonborstar den här gången. En small angle E65. Tänker mig att den är bra till ögonbryn och ev. också eyeliner. Och den tredje och sista borsten för den här gången blev en Flat Definer E15. Den har jag tänkt att använda till att markera fransarna med. Hiilen har en bra tutorial på vad det är för något. Hon använder en snedskuren borste, men jag såg att TiffanyD använder en sån här rak platt borste, även hon har en liten tutorial på hur hon gör.

TiffanyD tipsar även om en speciell cake eyeliner som ska vara extra bra till just detta (fransmarkering eller tightlining eller vad man nu vill kalla det för) och det är en från Laura Mercier. Blir lite nyfiken att prova den!🙂

Jag har tidigare använt den här tekniken längs övre fransraden med vanlig flytande eyeliner fast på insidan av fransarna och det blir ganska bra men jag tror det blir mer naturligt och snyggare resultat med en cake eyeliner och pensel. Det blir inte lika skarp linje.

2 svar till “Nya Sigma borstar

  1. Elize 2 oktober 2011 kl. 1:45 f m

    Hej!

    Jag vill bara tipsa dig om att Sigma borstar finns numera i Sverige hos den här webbutiken: http://www.bekkas.se/product/makeup/sigma-beauty/?gclid=CIDIhtniyKsCFQUYzQodNzRB0w

  2. Lulillan 2 oktober 2011 kl. 5:56 e m

    Tack för tipset! Men oftast blir det ju dyrare att beställa något från Sverige än från utlandet. Däremot gillar jag att möjligheten finns för dem som inte vill köpa från utlandet eller om man inte har tid att vänta den extra tid det kan ta när ett paket ska skickas från t ex USA.

Kommentera

