Nyfiken på: NYC Blushable Creme Stick

Jag tittade runt lite efter krämrouge eftersom jag skrev om det häromdagen.

MAC har ju en del riktigt fina, jag gillar ju även deras vanliga blush i puderform. När man söker sådär på typ Google bara efter någon fin nyans så är det ju inte alltid att den man hittar är aktuell och finns i sortimentet längre. Det brukar vara typiskt mig när jag hittar nånting som är fint, ja då finns det inte att få tag i längre!😉

Ja den jag fastnade för är MAC Cremeblend blush i nyansen ”Ladyblush” (warm neutral coral). Priset på dessa är ca 225 kr (Kicks). Just dessa beskrivs som

Ett rouge som inte bara är ett rouge. Krämigt, enkelt att blanda till önskad nyans och ger ett resultat som är mjukt, daggfriskt och håller länge.

Jaha? Jo men att det är mjukt resultat och håller länge låter ju bra. Det finns jätte bra swatches här om någon är nyfiken på att se de olika nyanserna. Jag gillar även Tea Petal som är en lite mörkare nyans (mid-tone redish brown) och även Something special (light coral). Fast jag tror nog att Tea Petal kan vara i mörkaste laget för mig, det beror helt på hur de blir om man applicerar lätt…

Men hur gärna jag än vill köpa alla dessa tre på en gång så är det bara att inse att 725 kr är kanske i mesta laget att lägga på rouge/blush? Och även 225 kr är rätt mycket pengar för bara ett av dessa. Även om det säkert går att fynda dem något billigare på ex. Ebay.

Så då började jag kolla runt om det kanske finns något billigare alternativ. Jag har ju faktiskt aldrig testat något krämrouge på riktigt så jag vet ju inte ens om jag gillar den typen av formula eller om det funkar på min lite fetare hudtyp. Så jag kanske borde testa någon billigare variant först!🙂

Och via en video på You Tube så fick jag upp ögonen för NYC Blushable Creme Sticks. Jag hittade dem sen på Ebay för $6.99 styck, dvs ca 49 kr. Med frakt på det så blev det totalt ca 130 kr för två stycken såna här stick. Nice!🙂 Samma säljare hade även en annan produkt som jag slog till och köpte som jag kollat på tidigare och det är NYC bronzer i nyansen Sunny. Det är en helt matt bronzer som kan funka bra för contouring eller bara som vanlig bronzer med såklart om man inte gillar dem med lite glitter i. De flesta jag har nu är det lite skimmer i så det ska bli kul att testa denna som är helt matt. Det var samma pris på den också (ca 49 kr). Jag har inte tidigare provat något i märket NYC så det ska bli kul att se om det är bra. Det är ju ett riktigt budget märke.

Dessa kostar ju kanske bara hälften om man köper dem i affär i USA, men det gör mig inget att betala det dubbla eftersom det fortfarande är väldigt billigt.🙂

Jag tycker det är riktigt roligt om man kan hitta billiga produkter som faktiskt är riktigt BRA. Jag lägger hellre pengar på bra foundation och mascara. Även om det såklart kan vara skillnad på dyrare rouge/blush också. Ofta är de kanske mer pigmenterade, håller bättre…

Tillbaka till NYC Blushable Creme Sticks. Dessa finns ju i flera nyanser och de kommer även ut med limited editions ibland som det verkar. Nu har jag lite dåligt minne men jag tror att de jag valde är Berry New Yorker och South St. Seashell. Det finns swatches på just dessa här. Jag kommer ta egna bilder sen när jag får dem.

Ett svar till “Nyfiken på: NYC Blushable Creme Stick

  1. Ping:Testat: NYC Blushable Creme Stick « lulillan

Kommentera

