Wen

Jag har faktiskt aldrig provat något annat än vanligt traditionellt shampoo och balsam för mitt hår. Jag brukar växla mellan vanliga typ Wella Professionals (stora röda flaskorna) med shampoo som jag köper hos frisören. Jag färgar mitt hår ofta så det är ganska torrt och slitet i topparna men jag har samtigit lätt att få fet hårbotten och jag tvättar mitt hår nästan dagligen. Brukar  försöka låta håret vila lite grann om jag är sjuk, om jag bara ska vara hemma etc. Jag är ganska dålig med inpackningar också ska jag erkänna.

Oftast när jag letar efter shampoo så brukar jag dras till dem som ger volym. För jag har tunna hårstrån och nästan ingen volym alls. Ganska typiskt skandinaviskt hår tror jag. Jag har däremot ganska många hårstrån så det går att skapa volym med styling och rätt produkter. Det är bara att jag sällan stylar mitt hår. Jag fönar det nästan aldrig. Låter det självtorka och använder inga produkter i det. Jag tror det gör att mitt hår inte är så pass slitet som det skulle kunna vara av allt färgande. Men visst skulle det kunna vara ännu bättre!

Jag tycker det är svårt med shampoo. Man måste prova sig fram. Alla är olika. Men därför vill jag inte köpa shampoon som kostar 300-400 kr för att bara upptäcka att ”nej det var inget för mig”. Det är lite så jag gör med andra produkter (foundations, mascaror m.m.) men just hårvård är inget jag brukar prioritera.

Jag såg reklamen från TV-shop om Wen. Självklart blir jag sådär lite skeptisk som jag alltid blir till reklam… ”Kan det verkligen vara så bra?”.

Jag vet inte. Är det någon som testat?

Så här skriver de själva om sin produkt:

•WEN® rengör och drar ihop hårstrået utan att löddra. Det tillför glans, lyster, fukt, styrka och följsamhet.

•WEN® verkar för att bevara hårfärg.

•WEN® innehåller noga utvalda örter och andra naturliga ingredienser som inte bara rengör hår och hårbotten utan dessutom återfuktar, stärker och ger glans.

•WEN® är den enda rengörande/konditionerande produkt du behöver för din dagliga hårrutin och kan användas så ofta som krävs.

Jag gillar det här att det ska ge håret glans, styrka osv. och att man kan använda det så ofta som man vill och att det också ska bevara hårfärgen. Att det är naturligt och skonsamt. Det jag funderar på är om det verkligen kan göra så håret också känns rent? Det värsta jag vet är när håret känns fett och bara tyngs ned och blir platt och tråkigt. Jag trivs bäst när håret är nytvättat och ”fluffigt”😀

Man ska använda ganska mycket av den här produkten i sitt hår vid varje tvätt. Man ska dela upp håret i fyra olika sektioner och varje sektioner kräver 4-5 pump av produkten (om man har mellanlångt och mediumtjockt hår). Det blir 20 pump vid varje tvätt. Undrar just hur länge en sån här flaska skulle räcka för mig?

Ja hur som helst, jag blir ju nyfiken. Just på om man verkligen kan märka skillnad direkt. Efter första tvätten? Och hur pass mycket bättre skulle håret kunna bli? Kan det vara värt det?

Man kan gå med i deras förmånsklubb och då får man automatiskt ett nytt paket med jämna mellanrum. Det finns två olika paket att välja bland:

Deluxe paket – 599 kr – räcker i ca 90 dagar

• 2 x WEN® Cleansing Conditioner (480 ml)
• 1 x WEN® Styling Crème (120 ml)
• 1 x WEN Re Moist Intensive Hair Treatment (112 gr)
Bonusprodukter:
• 1 x WEN® Texture Balm (10 g)
• 1 x WEN® Wide Tooth Shower Comb

 

Basic paket – 299 kr – räcker ca 30 dagar

• 1 x WEN® Cleansing Conditioner (350 ml)
• 1 x WEN® Styling Crème (60 ml)
• 1 x WEN Re Moist Intensive Hair Treatment (56 gr)
Bonusprodukter:
• 1 x WEN® Texture Balm (10 g)
• 1 x WEN® Wide Tooth Shower Comb.

Man kan även köpa produkterna separat om man hellre vill det. Om man t ex vill testa och se hur det fungerar innan man binder upp sig.

Jag måste nog leta fram lite olika recensioner innan jag slår till…

Kommentera

