Två nya nagellack

Köpte på mig två nya nagellack senaste veckan. Jag är verkligen periodare när det gäller nagellack och jag köper alltid ungefär samma nyanser. Jag är jätte tråkig på så vis😀 På mitt jobb fungerar det bäst med ganska neutrala toner och det är också det jag gillar bäst.

Den här gången blev det OPI ”Who needs a prince” som kommer från Prince Charming Collection. Det är verkligen inget nytt lack men jag föll ändå för de swatches jag hittat på nätet. Den beskrivs som ”white jelly with red pearl”.

Bild lånad från colored glass.

Jag tycker det är svårt men lite roligt också att leta efter den där perfekta nyansen. Det jag letar efter är en vit-rosa ton som inte är så rosa så naglarna ser ”smutsiga” ut men inte heller så vit så att det ser väldigt onaturligt ut. Det får gärna vara lite skimmer men inte för frostigt. Jag har länge haft ett par favoriter och det är Essie Bonds Beige. Det är en beige nyans som är lite guldig som är väldigt fin! Men ibland kan den göra att mina naglar ser lite för gula ut och det gillar jag såklart inte. En annan nyans från Essie som jag älskar är Cloud nine. Den är nästan perfekt, mjölkigt rosa men tyvärr helt utan skimmer. En annan jag gillar är OPI At first sight. Det är en ljus vit nyans med guld skimmer i. Väldigt fint men ibland är det lite svårmålat.

Hur som helst, jag köpte även på mig ett China Glaze lack den här gången (mitt första kan tilläggas) och det är Encouragement. Ett ljust rosa lack med silver glitter i. Det kommer från Fight like a woman kollektionen som kom ut oktober 2010 om den info stämmer som jag snappade upp.

Bild lånad av Vampyvarnish

 

Jag har tyvärr inte testat nåt av dessa själv ännu så jag kan inte uttala mig om vad jag tycker om dem. Lägger till det i detta inlägg när jag vet🙂

Kommentera

